Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Det här verkar bli en riktigt intressant "skapelse".
Har du möjlighet att dela ut den med en torrent eller liknade?
Vi kan avvakta till det blivit "beta" eller nått dit åt
Ska installera fastboot under dagen, usb drivare till tangetbordet höjde boottiden med 1 sec och målet var ju UNDER 10 Tack för tipset!
Hans: Visst kan jag, dock kan vissa modifieringar störa användandet på andra datorer, tex den enda nätverksdrivrutinen som startar är ath_pci om du inte använder denna kan det bli svårt att nå nätet och en modifiering i uppstartsskriptet gör att udev startar först vilket sparar fyra(!) sec men kan ställa till problem med vissa program som ska starta automatiskt. Kan försöka slänga upp nån mer generell version med alla närverksdrivare och ljuddrivare.
Igår blev det tyvärr ingen fastboot, hittade igen för min kärnversion och ville inte "nedgradera mig" Ska kolla med på det nån annan dag. Pillade lite mer med nätverksinitationen och conf-filerna och tror att jag har gjort en ny rc.conf som han startar på för att sedan byta till en fetare vid "fullboot" den verkar funka men fullbooten och bytet är inte helt testade, detta ger även möjlighet till en hårdare stripping. Jag har inte mätt något men den känns snabbare vid boot.
Troligtvis, men en del funktioner kanske inte funkar spec i "snabb boot" men du kan enkelt konfa om vilka moduler som ska startas eller inte. Så det bör ej vara några problem.
Om du ändå bara vill lyssna på musik, varför inte göra det i terminalläget?
Start tiden misstänker jag kommer krympa ganska så mycket om du tar bort alla grafiska komponenter.
Osäker på hur det skulle funka med att den "bootar vidare" sen.
Kör man recovery mode kan man ju välja att den ska boota vidare normalt. Kanske lättast att bygga vidare på just recovery kärnan?
Tompalaz skrev:Om du ändå bara vill lyssna på musik, varför inte göra det i terminalläget?
Start tiden misstänker jag kommer krympa ganska så mycket om du tar bort alla grafiska komponenter.
Osäker på hur det skulle funka med att den "bootar vidare" sen.
Kör man recovery mode kan man ju välja att den ska boota vidare normalt. Kanske lättast att bygga vidare på just recovery kärnan?
Jo jag kommer köra musik med moc. "Vidarebootningen" funkar så att du byter till en "riktig" runlevel m.h.a. init 5 (för grafiskt) eller init 3 (för terminal) då fortsätter den att ladda resten av demonerna och modulerna och allt vad det är. Dock har jag problem med att han vill starta vissa grejer en gång till så just nu är det en "vidarebootningstid" på 40-50 sec