Igår installerade jag X-plane på min nya dator. Fungerade bra efter lite svårigheter att starta installeraren.
Inga konstigheter så långt. Ljudet var lite lågt, men det gällde allt annat också. Jag ställde in detta i inställningarna för ljud i menyn uppe till höger.
Samtidigt laddade jag ned några flygplan som jag hade tidigare när jag hade den gamla datorn med 8.04 (då tappade jag inget ljud).
Nu har jag inget ljud i X-Plane. Jag körde en "reparation" som följer med installeraren. Detta hjälpte inte.
Vad kan ha tagit bort ljudet?
Vilka inställningar gäller för ljud som spel använder? ALSA eller nåt annat?
ljudet försvann i X-plane9 [Löst]
- Ulf Sjödin
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
ljudet försvann i X-plane9 [Löst]
Senast redigerad av 1 Ulf Sjödin, redigerad totalt 17 gånger.
- Ulf Sjödin
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Re: ljudet försvann i X-plane9 [Löst]
Det har löst sig själv. Efter en uppdatering idag (bl.a en del drivrutiner till Nvidia) så återkom ljudet. Det var bara att tacka och ta emot.
Tyvärr inte så mycket hjälp då jag inte vet varken vad som gjorde att ljudet försvann eller kom tillbaka.
Nu har jag kommit på vad det berodde på.
När jag hade Firefox på när jag startade X-plane så fick jag inget ljud i spelet.
Av någon anledning så tycks ljudet var "upptaget" av ett program och ett annat får inget (i mitt fall Firefox - X-Plane).

Tyvärr inte så mycket hjälp då jag inte vet varken vad som gjorde att ljudet försvann eller kom tillbaka.
Nu har jag kommit på vad det berodde på.
När jag hade Firefox på när jag startade X-plane så fick jag inget ljud i spelet.
Av någon anledning så tycks ljudet var "upptaget" av ett program och ett annat får inget (i mitt fall Firefox - X-Plane).