Har suttit och läst massa inlägg på forumet nu men lyckas inte hitta lösningen på mitt problem.
Jag tar det hela från början:
Har inte använt Ubuntu på min stationära dator på länge men bestämde mig för att ändå uppgradera från 8.04 till 8.10 (med kabeluppkoppling).
Efter uppgraderingen försöker jag få mitt trådlösa att fungera men det går inte så jag installerar ndisgtk och lägger till drivrutinen för min trådlösa WG111v3 och då blir det kontakt med nätverket.
Problemet nu är att jag måste konfigurera nätverket själv och lägga vilket SSID nätverket har, säkerhetstyp samt lösenord. När detta är klart så ser jag att det blir kontakt och jag kan surfa trådlöst en stund, men vips kommer det upp en ruta som ber mig att bekräfta lösenordet och godkänna uppkopplingen. När rutan kommer upp bryts den trådlösa uppkopplingen och vägrar oftast att återupprättas innan jag loggat ut och in på nytt.
Nästa lite konstiga sak är att om jag kör live-cd:n med 8.10 så fungerar nätverket på direkten utan ndisgtk och jag behöver bara välja mitt nätverk genom att högerklicka på nätverksikonen, välja mitt nätverk och skriva in lösenordet (vilket det inte gjorde efter min uppgradering där jag får konfigurera och installera, men ändå krånglar det).

Kör jag iwconfig får jag detta meddelande:
Kod: Markera allt
lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
pan0 no wireless extensions.
wlan1 IEEE 802.11g ESSID:off/any
Mode:Managed Frequency:2.422 GHz Access Point: Not-Associated
Bit Rate:54 Mb/s Tx-Power:20 dBm Sensitivity=0/3
RTS thr:off Fragment thr:off
Power Management:off
Link Quality:0 Signal level:0 Noise level:0
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0