eeebuntu

katxor

eeebuntu

Inlägg av katxor »

En liten "dum" fråga,
Om jag skulle välja att lägga in eeebuntu på min eeepc, men av nån anledning inte skulle gilla det. finns möjligheten att använda "reset to factory" kvar eller raderas den iom en installation av eeebuntu?

Och jag hittar inte nånstans något om nya atom processorn utan bara att man kan överklocka till 900mHz (min är ju på 1.6gHz)
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: eeebuntu

Inlägg av Cadryc »

Beror på hur "reset to factory" funkar. Är det en recovery-partition på interna disken? Isåfall är jag osäker. Är det en recoveryskiva så man återställer med USBminne eller extern DVDläsare så borde det funka bra.

Vad menar du med Atom-processorn? Den kommer att fungera, för den följer väl i386-standarden. Dessutom kör jag Ubuntu 8.10 på en Aspire One med Atom :)
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Jag tror att det följer med en cd med Xandros som du kan använda för att återställa genom att installera den på ett usbminne med unetbootin. Kolla din kartong som datorn kom med.

Här finns en annan metod beskriven också, som involverar en windowsdator:
https://answers.launchpad.net/ubuntu-ee ... tion/52106

/Micke
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av alatariel »

tror inte det följde med en cd till min 900 - men jag kan ha fel, kartongen är någonstans ...
men däremot var det en eller t o m två extra partioner på hårddisken vilka jag dock omgående tog bort ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"