Hej jag har trädlöst och det har fungerat bra.
Men en dag så hittar den inte mitt trådlösa nätverk "Patrik o Massiel".
Har försökt koppla upp mig, trots att det inte syns bland trådlösa nätverk, men det fungerar inte.
Min fru har en mac och den fungerar med det trädlösa nätverket.
Vad ska jag göra, vill inte installera om allt...
MVH pompado
Plötsligt så fungerar det inte, trådlöst!!!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Plötsligt så fungerar det inte, trådlöst!!!
Testa starta om routern/modemet. Stäng av det, vänta 10 sek. och sätt på det igen.
Har du ändrat nåt annat i maskinen, installerat nåt program eller liknande..?
Har du ändrat nåt annat i maskinen, installerat nåt program eller liknande..?
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Hej.
Jag ska ta bort behörighet styrningen och starta om allt och se om det fungerar.
Om inte, kan jag installera om nätverks paketet på min laptop, om så, vad heter paketet.
Möjligt att jag har gort nåt jag inte borde ha gort
MVH pompado
Jag ska ta bort behörighet styrningen och starta om allt och se om det fungerar.
Om inte, kan jag installera om nätverks paketet på min laptop, om så, vad heter paketet.
Möjligt att jag har gort nåt jag inte borde ha gort

MVH pompado
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ominstallation hjälper knappast, snarare att man tar bort configfiler i så fall... Men rensa ut alla trådlösa i nätverkshanteraren - och ev. i nyckelringen - och försök ansluta på nytt.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Hej, jag har också problem med min trådlösa nätverksanslutning, och jag vet inte vad som är fel.
Jag har ubuntu 8.04 på min eeePC, den speciella versionen som är anpassad till den lilla skärmen. Nätverksanslutningen har fungerat helt automatiskt tidigare, och jag vet inte varför jag inte får det att fungera nu. Men det mest mystiska är att jag ser alla trådlösa nätverk och kan logga in på mitt nätverk. Jag har 98% signalstyrka och det är ju jättebra. Men ingen internetsida går att ansluta till, och inte heller skype. Det är som om det vore en spärr någonstans. Men vad jag vet har jag inte gjort något speciellt.
Kan någon hjälpa mig med tips om vad jag ska kolla upp för att få det att fungera.
lena, en nybörjare när det gäller ubuntu
Jag har ubuntu 8.04 på min eeePC, den speciella versionen som är anpassad till den lilla skärmen. Nätverksanslutningen har fungerat helt automatiskt tidigare, och jag vet inte varför jag inte får det att fungera nu. Men det mest mystiska är att jag ser alla trådlösa nätverk och kan logga in på mitt nätverk. Jag har 98% signalstyrka och det är ju jättebra. Men ingen internetsida går att ansluta till, och inte heller skype. Det är som om det vore en spärr någonstans. Men vad jag vet har jag inte gjort något speciellt.
Kan någon hjälpa mig med tips om vad jag ska kolla upp för att få det att fungera.
lena, en nybörjare när det gäller ubuntu