Officiellt uttalande samt motivering

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
PsySine

Inlägg av PsySine »

[quote="sebastean"]PsySine: Detta var inte den bild jag fick när jag diskuterade med dig över irc igår men ser du på det så så starta gärna en tråd där du motiverar detta så ska jag göra mitt bästa att ge dig ett bra svar. Observera dock att swe_henke har startat tråden Valda företrädare av webbplats, wiki, forum mm ?[/quote]
Anledningen att du inte fick den uppfattingen var nog att jag då fortfarande skickade din ***.
Och varför i *godtyckligt ställe* hänvisar du mig till en tråd som handlar om brister i protokollföring?

Eftersom att mina åsikter stämmer väl överens med ozamosis, har jag valt att skriva en hel del i tråden han skapade, så kom inte och fördröj din undergång genom att låta mig upprepa det jag säger. Förresten förstår jag inte varför du anser att tråden har spårat ur.

mvh Janne
Okänd

Inlägg av Okänd »

c.neese.se: Instämmer när det gäller detta ord. Vad anser du om sexistiga svordomar?
Användarvisningsbild
PsySine

Inlägg av PsySine »

[quote="sebastean"]c.neese.se: Instämmer när det gäller detta ord. Vad anser du om sexistiga svordomar?[/quote]
Snälla sebastean, diskussioner om enskilda svordomars olämplighet hör verkligen inte hemma i den här tråden.

Edit: Eller att du tycker att det hör hemma i den här tråden bevisar att du fortfarande tror att missnöjet handlar om hur man ska hantera svordomar, vilket i sin tur bevisar hur dålig du är på att lyssna.

mvh Janne
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"]c.neese.se: Instämmer när det gäller detta ord. Vad anser du om sexistiga svordomar?[/quote]
Nu har jag inte varit med i forumet så länge så jag har nog missat en hel del genom historien.

Ni måste ha haft oerhörda problem i Ubuntu-sveriges forum med folks språkbruk med svordomar, sexistiska tillmälen och könsord om jag förstår dig rätt Sebastean. Och är det så då kan jag förstå din iver att låsa ute allt som har med ett sånt språkbruk att göra.

Men sen så är det ju som PsySine skriver, att språkbruket egentligen är bara en liten del av missnöjet.
Men det tillhör ju det som ignoreras.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

[quote="Forum Policies and Expectations"]...When in the support areas of the forum, please try to keep your language polite and courteous and refrain from the usage of profanities. In the Lounge/Backyard areas, mild profanity/swearing is allowed in the context of general speech. Explicit profanity/swearing is not allowed, and under no circumstances will we allow any profanity to be directed toward another person.[/quote]
Som nämndes av någon tidigare så har vi ett forum som heter ordet är fritt.
Fritt klingar för mig som något som inte skall redigeras. code of conduct är ganska strict när det gäller svordomar.
Men som det står så borde exempelvis "ordet är fritt" få innehålla svordomar (bortsett från kanske könsord) om det används vardagligt i svenska språket.
Är inte då detta lösningen på problemet? Förslagen är alltså:

1. I supportforumen tillåts inga svordomar för man skall hjälpa andra och ge svar på deras problem.
2. I "ordet är fritt" tillåter vi svordomar bortsett från de alla grövsta som har genusbetonad eller diskriminerande prägel inkl känsord.
Abusus non tollit usum
Okänd

Inlägg av Okänd »

zero gravity: posta inlägget i tråden där vi diskuterar regler så ser vi var vi hamnar ;)
Användarvisningsbild
Grefven

Inlägg av Grefven »

[quote="zero gravity"]Som nämndes av någon tidigare så har vi ett forum som heter ordet är fritt.
Fritt klingar för mig som något som inte skall redigeras. code of conduct är ganska strict när det gäller svordomar.
Men som det står så borde exempelvis "ordet är fritt" få innehålla svordomar (bortsett från kanske könsord) om det används vardagligt i svenska språket.
Är inte då detta lösningen på problemet? Förslagen är alltså:

1. I supportforumen tillåts inga svordomar för man skall hjälpa andra och ge svar på deras problem.
2. I "ordet är fritt" tillåter vi svordomar bortsett från de alla grövsta som har genusbetonad eller diskriminerande prägel inkl känsord.[/quote]
Kan inte annat än instämma helt på detta.
Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

The Ubuntu Counter Project- user number # 10930
Okänd

Inlägg av Okänd »

ord!
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Omnius"]ord![/quote]
vad menar du?
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

[quote="sebastean"][quote="Omnius"]ord![/quote]
vad menar du?[/quote]
Jag tror Omnius håller med. Ord, även kallat word inom engelskan "betyder" att man håller med vad personen säger.

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Okänd

Inlägg av Okänd »

rätt och riktigt....
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av weaver73 »

[quote="c.neese.se"]Jag förstår fortfarande inte syftet med att inte tillåta ett ledigt språk i ett supportforum.[/quote]
Finns det fler som anser att ledigt språk är lika med svordomar? Och om så är fallet är det nog inte roligt att bli hembjuden på fika hos en präst. Och alla som jag umgås med måste tycka att jag är stel och högtravande.

Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.

/weaver73
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

[quote="weaver73"]Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.

/weaver73[/quote]
Det skriver jag under på direkt.
Bild
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="weaver73"]Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.[/quote]
Ã…terigen vill jag påstå att svordomar inte varit något problem på forumet, förrän nu då desperata användare vräker ur sig saker och blir avstängda. Tvivlar på att det finns någon användare hos ubuntu-se, vare sig avstängd eller ej, som saknar förmågan att uttrycka sig informellt utan att ta till svordomar. Det känns som om svordomsfrågan har blivit en fokuspunkt i vad som egentligen handlar om något annat; det finns användare som upplever att det har gjorts över- och klavertramp samt att det styrs och ställs lite väl mycket från olika håll.

Själv hoppas jag att försöken till medling skall blomma ut och leda till något konstruktivt.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="gholen"][quote="weaver73"]Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.

/weaver73[/quote]
Det skriver jag under på direkt.[/quote]
Kan jag också hålla med om, men jag nedvärderar inte de personerna till att vara mindre värda än någon annan för det.

Jag tror inte weaver73 menade det, och det gjorde defenitivt inte jag!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Bobcat skrev:Kan jag också hålla med om, men jag nedvärderar inte de personerna till att vara mindre värda än någon annan för det.
Det har jag skrivit.

Men detta har inte jag skrivit:
Jag tror inte weaver73 menade det, och det gjorde defenitivt inte jag!
Jag förmodar att det är du gholen som lagt till det i min post och jag uppskattar om du i fortsättningen skriver under med att du har redigerat mina poster.

Dessutom så förstår jag att det inte var er andemening att nedvärdera någon heller.

Men det är så lätt att misstolka en text, och allra helst nu när det går lite hett till att det är ytterst viktigt att tänka efter vad det är man egentligen skriver så att den inte kan misstolkas.

Mvh Göran
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av weaver73 »

Nope, jag menade inte att vara nedlåtande, snarare ville jag lägga lite tryck på det ironiska syftet jag hade med inlägget. MEN om någon nu ändå, mot förmodan, saknar förmågan att vara "ledig" utan att svära så är det inte synd om den människan, såvida denne inte själv lider av det, utan egentligen bara ännu ett bevis för att den svenska skolan är bristfällig.

Nåja, jag har väl klargjort vad jag tycker.

/weaver73
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kristallklart weaver73. :)
Stefan

Inlägg av Stefan »

Hej!
Löjligt allt sammans, maktmissbruk, censur osv.
Jag ger blanka fan-en i om någon censurerar
det jag skriver i detta forum.
För allt kommer att lösa sig, av sig självt.
Endera väljer man att lämna eller stanna kvar.
Internet är fritt, öppet och valbart.
Ju mer alternativ desto bättre.

Mitt enda intresse av minna besök på olika forum
är att. Skaffa hjälp och kunskap genom informations utbyte.

Och till sist, så jag måste ge en elåge ( hur nu det, skit ordet stavas)
till er alla: Avstängda, Sebastean, övriga moderatorer och deltagare som
orkar engarskera sig idellt eller ur egen intresse, i detta forum och förening.

PS. det var en jävla massa svår stavade ord.

Hälsningar Stefan
Stefan

Inlägg av Stefan »

Testen gick fint.

PS: Undrar om det kan vara något fri religöst
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"