Hjäpprogram är inte hittat

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Hymer
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Hjäpprogram är inte hittat

Inlägg av Hymer »

Jag försöker öppna hjälpprogrammet i Kommander Dialog Editor och då får jag följande:
Could not launch the KDE Helpcenter:
Could not find service 'Helpcenter'.
trots att den är installerad. >:(
Vad kan jag göra?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Hjäpprogram är inte hittat

Inlägg av Cadryc »

Pröva att installera kubuntu-docs och hjälper inte det så installera kubuntu-desktop
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Hymer
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Hymer »

Pröva att installera kubuntu-docs och hjälper inte det så installera kubuntu-desktop
Jag har följt ditt råd. Det var en enormt stot installation. Jag har ingen aning om vad Kubuntu är och jag är helt nöjd med Ubuntu, och nu ser jag att jag har fått några program till som jag inte behöver. Däremot felmeddelandet är det samma, så Kubuntu desktop hjälpte inte att hitta hjälpprogrammet >:( .
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

I Ubuntu används Gnome, det är den grafiska miljön, dvs hur menyer, fönster och ikoner ser ut. I Kubuntu används istället KDE, det skiljer lite mellan dessa två vilka program som används som standard, därför är kubuntu-desktop ganska stort, man installerar i princip det som följer med Kubuntu.

Man man i den ena använda program för den andra. Baserat på felmeddelandet du får så är vad du verkar göra, detta brukar som sagt funka bra. Men nu behöver programmet nåt mer från kubuntu-paketet verkar det som, därför tänkte jag att man kunde installera hela kubuntu-desktop.

Men det funkade ju inte, och jag har tyvärr ingen mer idé att pröva, och hittar heller inget när jag söker på nätet :(

Du kan avinstallera kubuntu-desktop, om nånting därefter fortfarande inte verkar vara återställt så ominstallera ubuntu-desktop.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"