3 skärmar (2 monitors + TV, tvinview + cloned output)?

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Användarvisningsbild
dmz

3 skärmar (2 monitors + TV, tvinview + cloned output)?

Inlägg av dmz »

Någon som har fått igång 3 samtidiga skärmar med ett grafikkort med dualheads och s-video?

Så vitt jag förstår så går det inte att få någon output på TV'n, även fast jag vill klona bilden från mina 2 monitorer till den, utan att först inaktivera en av monitorerna.

Min situation idag:

DVI1 --> Skärm 1
DVI2 --> Skärm 2
S-Video --> TV

Har inga höga förhoppningar...
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
dmz

Re: 3 skärmar (2 monitors + TV, tvinview + cloned output)?

Inlägg av dmz »

.. Ingen som har någon form av output att komma med åtminstonde?
forsb
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av forsb »

beror på vilket grafikkort du har, jag kan bara köra med 2 utav mina 3 utgångar samtidigt. och det är för att grafikkortet inte klarar av 3 skärmar, 8800gts 320mb. funkar inte i vista, xp eller nån annanstans heller

edit: det är reglerat av nvidia, du får kika på ditt grafikkorts hemsida och se vad som gäller för ditt grafikkort
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

forsb skrev:beror på vilket grafikkort du har, jag kan bara köra med 2 utav mina 3 utgångar samtidigt. och det är för att grafikkortet inte klarar av 3 skärmar, 8800gts 320mb. funkar inte i vista, xp eller nån annanstans heller

edit: det är reglerat av nvidia, du får kika på ditt grafikkorts hemsida och se vad som gäller för ditt grafikkort
Jag har ett 8800GTX, och har bara 2xDVI och en S-Video. Vet dock att 8800 i början kom med 3 eller 4 x DVI, vad är vitsen med att ha 3 DVI och man bara kan använda 2 av dem samtidigt?
forsb
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av forsb »

Ingen aning faktiskt, e så störande så att jag e ute efter ett nytt graffakort som klarar av 3 skärmar, helst ati då jag blev så sjukt besviken på mitt nvidia, mitt första och sista nvidia kort...
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

forsb skrev:Ingen aning faktiskt, e så störande så att jag e ute efter ett nytt graffakort som klarar av 3 skärmar, helst ati då jag blev så sjukt besviken på mitt nvidia, mitt första och sista nvidia kort...
Nja, ATI har inga kort som klarar det heller, så.. Jag funderar snarare på ett nytt mb och ett 8800GTX till...
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"