-----------------------------------------------------------------------------------------
Eftersom jag är lite nyfiken av mig angående de val av personer som gjorts så tog jag mig tid att läsa mötesprotokollen bakalänges och sedan framlänges till dagen datum. Detta är då de val av personer som gjorts enl. de protokoll som finns på wikin.
Jag förutsätter att jag kan nämna namnen här då de redan är omnämnda i wikin.
Jag har även letat efter folk som avgått men inte hittat någon annan än Michael Hammberg och Jenny Lööw.28/8-05 Robin Sonefors meddelas ha blivit medlem på Ubuntu.com
17/9-05 Robin Sonefors och Christian Bjälevik letar och startar server och Domän.
1/10-05 Robin Sonefors och Linus Mannervik ansvarar för Wikin.
23/11-05 Robin Sonefors sätter upp ett forum och ansvarar för hemsidan.
6/12-05 Robin Sonefors och Linus Mannervik är Admin och Moderator på forumet.
Michael Hammberg välj till Ledare för Ubuntu Sverige
16/1-06 Michael Hammberg avgår som Ledare och ordlisteansvarig.
Jenny Lööw avgår som kontaktperson.
Få möten och inga val av uppgifter eller personer... Tätare möten under hösten -06
12/12-06 Johan Lundmark väljs till Ledare för Ubuntu Sverige.
Johan Larsson och Fredrik Ullner väljs till valberedning.
Så de personer som sitter med uppdrag enl protokoll borde vara.
Nu har jag inte beaktat vad som har skrivits på forumet där jag kan tänka mig att flera har avsagts sig sina uppdrag.Johan Lundmark som Ledare
Johan Larsson och Fredrik Ullner som valberedning
Robin Sonefors och Linus Mannervik som Admin och Moderator på forumet
Robin Sonefors ansvarar för hemsidan
Robin Sonefors och Linus Mannervik ansvarar för Wikin
Men... Om vi ska anse att protokollförda beslut gäller så är det lista ovan som gäller över vilka som styr på denna webbsida och forum.
Med detta vill jag påvisa vikten med ordentligt protokollförda möten där alla beslut och förändringar protokollförs. Efter att ha granskat de som finns på wikin så är bristerna allvarliga.