Spärra icke kontakter i Pidgin?

m_tullgren

Re: Spärra icke kontakter i Pidgin?

Inlägg av m_tullgren »

Oj vad mycket svar och människor som har samma problem, vad jag har märkt så börja det för mig när jag byta till 8.10 men det kan ju vara en ren tillfällighet.
Kan inte minnas att jag hade det problemet för ca ett år sedan när jag körde msn på MS produkter men skall prova köra msn på min virtuela XP och se om problemet kvarstår!
Användarvisningsbild
nixy

Inlägg av nixy »

Hm, jag upptäckte att Pidgins spärrlista var inställd på "Tillåt alla användare att kontakta mig" för både mitt MSNkonto och mitt XMPPkonto. Ändrade själv till "Tillåt endast användarna i min kompislista (vilket enligt min mening bör vara grundinställningen). Var dessutom tvungen att göra denna ändring på varje dator jag använder. :(
liax
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av liax »

Jag har fått en förfrågan om att jag ska regga mig på en sida för att se vem som blockerat mig. Men det ska man inte göra för de tar dina användaruppgifter (login/psw).

Jag har kontaktat alla som jag fått det av och sagt att de har virus/trojan. De har nu rensat sina datorer och problemet är väck.

Dock så skickades de meddelandena från användare som jag addat och inte okända som i fallet ovan. Men vill bara skicka in en stänkare om att inte regga sig på den sidan om du blir tillfrågad i något konstigt meddelande.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Xmpp är som ett öppet protokoll lätt att kolla vad de gör åt spim ("spam for im"?)

Jag är fortfarande väldigt road av spim och spam, men jag får inget, trots att jag använder msnp... :(
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Jag har också fått sånt de senaste dagarna. Dels är det helt okända, dels fick jag också ett från min son (nej, han hade inte skickat det själv). Sonen påstår att det är ett virus. Har själv inte koll på det.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

maths57 skrev:Jag har också fått sånt de senaste dagarna. Dels är det helt okända, dels fick jag också ett från min son (nej, han hade inte skickat det själv). Sonen påstår att det är ett virus. Har själv inte koll på det.
En hoax med annat ord.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

När jag prövade pidgin under en synnerligen kort tid, fick då också sådana konstiga meddelanden, som jag naturligtvis struntade i. Använder
amsn nu igen och har inte en skymt av sådant där, fungerar hur bra som helst. 8)
m_tullgren

Inlägg av m_tullgren »

Tog till mig tipset och spärra alla kontakter som inte jag har på min lista. Och det fungerar slipper alla denna porr-reklam rakt i min dator som jag inte bet om :D
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Hjälpte inte att byta taktik >:(
Fick detta spam från en som inte finns med på min lista:
(22.51.01) 405158521: Ïîõîòëèâàÿ ïàðî÷êà îáîæàåò òðàõàòüñÿ ïåðåä êàìåðîé! Òîëüêî ó íàñ ãðÿçíîå äîìàøíåå âèäåî ýòèõ ëþáèòåëåé àíàëüíîãî ñåêñà! sexbios(òî÷êà)ru 72354
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"