Välja mellan Ubuntu 8.10 och Windows XP vid uppstart. LÖST

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
kesve
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Välja mellan Ubuntu 8.10 och Windows XP vid uppstart. LÖST

Inlägg av kesve »

Jag har nyligen installerat Ubuntu 8.10 på hårddisken och partitionerat den för att kunna behålla Windows XP. Ubuntu 8.10 verkar fungera bra men jag kan inte starta upp Windows. När jag startar datorn kommer texten Grub louding och därefter rutan som skall göra det möjligt att välja mellan Ubuntu och Windows men det går inte att flytta ner till Windows med nedåt-pilarna som det ska göra. Jag har försökt flytta ner till Windowsfältet men lyckas inte på något sätt och efter en liten stund startar Ubuntu. Jag skulle bli mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att lösa problemet.
Senast redigerad av 1 kesve, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Välja mellan Ubuntu 8.10 och Windows XP vid uppstart.

Inlägg av Cadryc »

Välkommen :)

Har du ett USBanslutet tangentbord? Kolla isf om det finns nån inställning för det i BIOS som du kan ändra. Annars kan man skaffa en USB till PS2-adapter, de är inte dyra och borde finnas i de flesta databutiker.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
kesve
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Välja mellan Ubuntu 8.10 och Windows XP vid uppstart.

Inlägg av kesve »

Tack Cadryc!
Jag testade med en adapter och problemet var borta. Nu kan jag välja mellan Ubuntu och Windows som jag vill.
Det känns verkligen bra att börja använda Ubuntu när man kan få stöd och hjälp så snabbt som i detta fallet. :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"