"Visa olästa inlägg"?
"Visa olästa inlägg"?
Funktionen "Visa olästa inlägg" som finns i SMF är något jag saknar. Finns det någon möjlighet att ordna detta? Man missar ju 1 miljard trådar/inlägg och en hel hög med folk får inte hjälp även fast sjukt mycket trådar kan avverkas med support om dom inte försann i mängden.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Mattias Mirhagen
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: "Visa olästa inlägg"?
Den visar bara nya inlägg.
Inte mina olästa inlägg. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Håller med Hund om att det vore en väldigt bra funktion.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Precis, att kunna se alla trådar med inlägg som jag inte har läst. Samma sak har efterfrågats tidigare
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=32049
Där länkar jag vidare till det här, om det kan va nåt
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=550149
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=32049
Där länkar jag vidare till det här, om det kan va nåt
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=550149
- Konservburk
Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak 

- Cadryc
"Visa nya inlägg" visar olästa inlägg i en tråd som vart död ett tag. "Visa aktiva trådar" tycker jag i inte tar med tillräckligt gamla inlägg. Eller det tyckte jag iaf förr, nu är det bra länge sen jag klickade på denKonservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak

Ehm.. varför har inte jag någon sådan länk? "Aktiva trådar" dvs.Konservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Du måste gå till förstasidan i forumet för att kunna se länken "Visa aktiva trådar". Ligger alldeles över "Forumadministrationen informerar".dmz skrev:Ehm.. varför har inte jag någon sådan länk? "Aktiva trådar" dvs.Konservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Konservburk
"Visa nya inlägg" visar även en hel del lästa inlägg för mig, precis som "Visa aktiva trådar", med *enda* skillnaden att "Visa aktiva trådar" går mycket längre tillbaka. Uppenbarligen tvärt emot hur det är för digCadryc skrev:"Visa nya inlägg" visar olästa inlägg i en tråd som vart död ett tag. "Visa aktiva trådar" tycker jag i inte tar med tillräckligt gamla inlägg. Eller det tyckte jag iaf förr, nu är det bra länge sen jag klickade på den

Aha, men.. där finns ju även det Hund efterfrågar?ZX Spectrum skrev:Du måste gå till förstasidan i forumet för att kunna se länken "Visa aktiva trådar". Ligger alldeles över "Forumadministrationen informerar".dmz skrev:Ehm.. varför har inte jag någon sådan länk? "Aktiva trådar" dvs.Konservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak
Kod: Markera allt
* View unanswered posts • View active topics
- Cadryc
Nope, Hund efterfrågar "visa olästa inlägg" det som finns är "visa obesvarade inlägg"dmz skrev:Aha, men.. där finns ju även det Hund efterfrågar?ZX Spectrum skrev:Du måste gå till förstasidan i forumet för att kunna se länken "Visa aktiva trådar". Ligger alldeles över "Forumadministrationen informerar".dmz skrev:Ehm.. varför har inte jag någon sådan länk? "Aktiva trådar" dvs.Konservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak
- AntonPetts
- Kontakt:
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
[quote="Cadryc"
Blah, är inte det samma sak?
Nope, Hund efterfrågar "visa olästa inlägg" det som finns är "visa obesvarade inlägg"[/quote]dmz skrev:Aha, men.. där finns ju även det Hund efterfrågar?ZX Spectrum skrev:Du måste gå till förstasidan i forumet för att kunna se länken "Visa aktiva trådar". Ligger alldeles över "Forumadministrationen informerar".dmz skrev:Ehm.. varför har inte jag någon sådan länk? "Aktiva trådar" dvs.Konservburk skrev:Jag har aldrig fattat skillnaden mellan "Visa nya inlägg" och "Visa aktiva trådar"... tycker att båda visar samma sak
Blah, är inte det samma sak?
- Cadryc
Olästa = inlägg som jag inte har läst, oavsett hur många inlägg som finns i tråden.
Jaha... ^_^Cadryc skrev:Olästa = inlägg som jag inte har läst, oavsett hur många inlägg som finns i tråden.
Angående just RSS-flöde så vill jag passa på att hänvisa till tråden RSS i nya forumet?
Gällande övriga förändringar av phpBB (forumet) så vill jag peka på tråden Vad vill du göra för/med Ubuntu-se? liksom flagga för nyheten enklare att bidra, versionshantering utav webbplatsen.
(Nix, Serveradmin är inte alltför pigga på att hacka phpBB.)
Gällande övriga förändringar av phpBB (forumet) så vill jag peka på tråden Vad vill du göra för/med Ubuntu-se? liksom flagga för nyheten enklare att bidra, versionshantering utav webbplatsen.
(Nix, Serveradmin är inte alltför pigga på att hacka phpBB.)
- AntonPetts
- Kontakt:
Tack! den hade jag missatandol skrev:Angående just RSS-flöde så vill jag passa på att hänvisa till tråden RSS i nya forumet?

Mina teman: iod Suite, SimplyGrey