Firefox krånglar
- allerixon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Firefox krånglar
När jag stänger firefox så sparas processen när jag sedan startar upp det så funkar det inte för processen är igång redan. måste gå in i aktivitetshanteraren å stänga processen för att sedan kunna starta den. för övrigt så är file edit etc jättestort medans texten i är ptteliten
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Firefox krånglar
Har du testat att stänga av firefox, byta namn på katalogen .mozilla och köra igång det på nytt?
Jag famlar i mörkret här, för jag har ingen bra lösning, men du kan ju alltid testa..
Kod: Markera allt
cd
mv .mozilla/ .mozilla-backup/
- allerixon
jag är helt lost vad de gäller kubuntu men ska testa. de ee ju inte direkt c/programs utan de ee ju bins å massa varfan man ska lägga llt vet jag inte
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad är det för version av Firefox du installerat, och hur har du installerat det?
Installera Firefox via Adept:
http://www.manchicken.com/2007/hacking/ ... -1-of.html
Installera Firefox via Adept:
http://www.manchicken.com/2007/hacking/ ... -1-of.html
- allerixon
näe såg inte firefox där
ska se om jag kan ta bort de å lägga in de därifrån
ska se om jag kan ta bort de å lägga in de därifrån
- allerixon
foxyproxy fungerar inte som de ska, och firefox har gigantiska bokstäver i menyfältet
-
Prova detta - Avinstallera firefox om man har installerat via adept går man in där och väljer avinstallera hur man gör annars vet jag ej..
I din hemmamapp finns en massa dolda kataloger (Någon får rätta mig om jag har fel..) där tar du bort den som heter något med mozilla eller firefox detta för att du ska få bort de inställningar du gjort..
Nu installerar du om firefox via Adept i kubuntu ser firefox ut som ett krockat skithus men detta löser man med ett tema till firefox - jag använder kde4 + firefox3 ser drägligt ut..
Fördelen med att installera från adept är att alla program uppdateras automatiskt.. Man kan aktivera det som heter backports för att få nyare versioner av programmen kanske med en förlust av stabiliteten men jag har då inte dykt på något sådant..
I din hemmamapp finns en massa dolda kataloger (Någon får rätta mig om jag har fel..) där tar du bort den som heter något med mozilla eller firefox detta för att du ska få bort de inställningar du gjort..
Nu installerar du om firefox via Adept i kubuntu ser firefox ut som ett krockat skithus men detta löser man med ett tema till firefox - jag använder kde4 + firefox3 ser drägligt ut..
Fördelen med att installera från adept är att alla program uppdateras automatiskt.. Man kan aktivera det som heter backports för att få nyare versioner av programmen kanske med en förlust av stabiliteten men jag har då inte dykt på något sådant..