X-Fi drivrutiner
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
X-Fi drivrutiner
Såg att Creative äntligen släppt källkoden för drivrutinerna till X-Fi. Undrar om någon har testat och fått det att fungera i 8.10 och om drivrutinerna snart kan finnas med i distributionen?
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: X-Fi drivrutiner
Skulle gissa på att vi får vänta på 9.04 Jaunty för att få med de drivrutinerna. Vet inte om de ens kommit med i Alsa än, men när de gör det så kanske man kan få dem om man aktiverar backports-förråden ("försläppta uppdaterignar utan officiellt stöd" tror jag det heter i Programvarukällor)
Men då ALSA och därmed drivrutinerna ligger i kärnan så lär det som sagt dröja till 9.04 då nya kärnor inte brukar dyka upp i backports...Cadryc skrev:Skulle gissa på att vi får vänta på 9.04 Jaunty för att få med de drivrutinerna. Vet inte om de ens kommit med i Alsa än, men när de gör det så kanske man kan få dem om man aktiverar backports-förråden ("försläppta uppdaterignar utan officiellt stöd" tror jag det heter i Programvarukällor)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Så det blir till att kompilera själv då, eller fortsätta köra med OSS tills vidare.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hej,
Hur gick det ?,,funkade drivrutinerna till X-FI ?
Hur gick det ?,,funkade drivrutinerna till X-FI ?
Jag vet inte, har inte haft tid att försöka med något ännu. Någon annan kanske har dock.
-
Tolkar jag detta rätt är denna för OSS?
-
Jupp, inga problem,
Jag har ett X-FI extreme gamer
Jag har ett X-FI extreme gamer
Gött, då ska jag inte behöva gå tillbaka till ALSA.