Jag har en acer aspire 3610 och kör ubuntu sedan en tid med vill jag ändra skrivbordet till KDE så beter sig nedre delen av skrivbordet konstigt.
Nedre delen blinkar/flashar felet kommer och går hela tiden.
kde skrivbordet blinkar
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: kde skrivbordet blinkar
I din profilinformation (under ditt nick till höger om dina poster) står det att du använder Ubuntu 9.04 pre-alpha? Stämmer det? jag såg att du råkat göra en dubbelpost, och den andra ligger i nybörjardelen, ubuntu 9.04 är allt annat än för nybörjare eftersom den är långt ifrån färdig.
Annars... har du prövat att inaktivera Visuella effekter? Har du installera drivrutinen för grafikkortet?
Annars... har du prövat att inaktivera Visuella effekter? Har du installera drivrutinen för grafikkortet?
Re: kde skrivbordet blinkar
Jag hade samma problem med kubuntu 8.10. Intel inbyggt grafikkort (=inga avancerade drivrutiner att lägga in) och inget grafiskt lull lull aktiverat. Hade hela tiden flimmer i nedre delen (högre sidan) av skärmen (som om det var ett fönster där som öppnades hela tiden och stängdes blixtsnabbt igen), jag gav till slut upp och gick tilbaks till gnome (som fungerade felfritt innan och efter att jag försökte mig på kde).
/beta
/beta