Shockwave...

Michel1986
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Shockwave...

Inlägg av Michel1986 »

Finns där verkligen inget motsvarande så man kan kolla på shockwave-object på websidor? ???
Användarvisningsbild
northface
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Shockwave...

Inlägg av northface »

Användarvisningsbild
felham
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av felham »

Hur är det med Quicktime?

Jag har försökt installera codecs (Lägg till/Ta bort program > Alla som heter nåt med gstreamer).
Har även installerat Kubuntu restricted extras, Mplayer Movie Player & Mplayer Plugin for Mozilla.
Sen har jag även följt instruktionerna på Medibuntu.

Men inget fungerar.

Kolla t.ex. http://www.pinkspage.com/QuickTime_So_What

Så vad ska man göra?
If it's raining and you're running / don't slip in mud / 'cause if you do / you'll slip in blood tonight.
Claus
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Claus »

Qucktime pluginserna borde faktiskt komma med om du installerar mozilla-mplayer pluginen, de kom åtminstone med för mig.

Bild
Zeba
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Zeba »

Jag lyckades äntligen komma in på mina kurs-hemsidor med hjälp av guiden att installera firefox i wine istället. Tack...

Nu fick jag dock ett annat konstigt problem! Texten är nästan oläsbar. Den ser ut som ett papper som ahr kopierats i en väldigt dålig kopieringsmaskin, eller där föärgen håller på att ta slut om ni förstår vad jag menar. Det ser nästan ut som nåt optiskt fel...

hur ska jag fixa det?

Edit

Kan det vara så att wine har tillgång till en väldigt begränsad del av Ram minne...grafikminne?
Angående grafik minne står det på min dator "Up to 64MB Intel Graphics Media Accelerator x3100"

sååå.....Om det är så att wine låser upp en liten del av datorn för att köra sina program, så vill jag väl att den delen ska vara så liten som möjligt för att inte sänka standarden för resten av mina program, och då finns det inte mycket jag kan göra eller???

Ang spela quicktime, min mplayer funkar inte heller, men jag kunde installera även den i wine-firefox istället. Däremot gillade inte min dator förändringarna..den blev lite grafiskt slö.....Tycker att 1 gb ram borde räcka..lol...
Edit
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"