Spotify dator
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Spotify dator
Hej, igår natt testade jag spotify för första gången och det var band det bästa jag varit med om. Hur som hellst så kom ja o tänka på att man kanske skulle göra en "spotify dator" med bara spotify, typ som en stero fast en dator och gui. Så det jag allså vill göra är att banta ner ubuntu extremt mycket så det statar snabbare och sen när den väl har startat så ska spotify komma upp i helskärms läge.
kan tilläga att det kommer bli en ominstallation
MVH Petter
kan tilläga att det kommer bli en ominstallation
MVH Petter
Desktop - Crunchbang linux 9.04.
Hemma server - ubuntu server 9.10 beta
Smartphone - Htc hero
Smartphone - Htc hero
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Spotify dator
Personligen hade jag installerat typ Xubuntu och lagt till Spotify i autostartern.
Det finns säkert mycket grymmare saker att ge sig in på men så hade jag gjort
Det finns säkert mycket grymmare saker att ge sig in på men så hade jag gjort

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Okej kan man då lägga in så det startar i fulskärmsläge? ex som rythmboxs partyläge ?
Smartphone - Htc hero
Smartphone - Htc hero
- Dagon^
Eftersom du måste logga in så får du nog sköta fullskärmsdelen själv.Pchaotic skrev:Okej kan man då lägga in så det startar i fulskärmsläge? ex som rythmboxs partyläge ?
Hmm juste kan man inte ta bort in loggnigen också?
Smartphone - Htc hero
Smartphone - Htc hero
- Dagon^
Inte till Spotify, du måste ju komma åt ditt personliga konto.Pchaotic skrev:Hmm juste kan man inte ta bort in loggnigen också?
EDIT: Det går visst det märkte jag precis

Haha juste jag har ju redan så hehe
men själva inloggnigen till "skrivbordet" då går det att ta bort den?

Smartphone - Htc hero
Smartphone - Htc hero
- Dagon^
Under System -> Administration -> Inloggningsfönster kan du under fliken Säkerhet aktivera automatisk inloggning.Pchaotic skrev:Haha juste jag har ju redan så hehemen själva inloggnigen till "skrivbordet" då går det att ta bort den?
Vore najs om man kunde binda tangentgenvägar till spotifys olika funktioner, typ ändra så att genvägen för spela är F1 och stopp F2 nästa F3 osv.
PS. jag vet att det redan finns genvägar men då måste man trycka in flera tangenter, och det är bara drygt. Vore najs om man kunde få spotify att börja spela musiken automatiskt när man startar programmet.
PS. jag vet att det redan finns genvägar men då måste man trycka in flera tangenter, och det är bara drygt. Vore najs om man kunde få spotify att börja spela musiken automatiskt när man startar programmet.
Ah det skulle det går det på någåtsätt att ändra ?whac skrev:Vore najs om man kunde binda tangentgenvägar till spotifys olika funktioner, typ ändra så att genvägen för spela är F1 och stopp F2 nästa F3 osv.
Smartphone - Htc hero
Smartphone - Htc hero
- Dagon^
Nope.Pchaotic skrev:Ah det skulle det går det på någåtsätt att ändra ?whac skrev:Vore najs om man kunde binda tangentgenvägar till spotifys olika funktioner, typ ändra så att genvägen för spela är F1 och stopp F2 nästa F3 osv.
Det måste väl gå? Det är väl bara att binda önskad action i er fönsterhanterare till önskad funktion, t.ex spotify play eller vad det kan tänkas vara?Dagon^ skrev:Nope.Pchaotic skrev:Ah det skulle det går det på någåtsätt att ändra ?whac skrev:Vore najs om man kunde binda tangentgenvägar till spotifys olika funktioner, typ ändra så att genvägen för spela är F1 och stopp F2 nästa F3 osv.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Dagon^
Eftersom du måste wine'a Spotify tvekar jag på det.dmz skrev:Det måste väl gå? Det är väl bara att binda önskad action i er fönsterhanterare till önskad funktion, t.ex spotify play eller vad det kan tänkas vara?Dagon^ skrev:Nope.Pchaotic skrev:Ah det skulle det går det på någåtsätt att ändra ?whac skrev:Vore najs om man kunde binda tangentgenvägar till spotifys olika funktioner, typ ändra så att genvägen för spela är F1 och stopp F2 nästa F3 osv.
hm, trixa i "windows-registret" kanske kan vara till hjälp, jag vet inte.