Problem med FF 3.1 Beta2 [Löst]

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Simmeson
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Problem med FF 3.1 Beta2 [Löst]

Inlägg av Simmeson »

Tjena!

Jag kör Firefox 3.1 Beta 2 och allt fungerar alldeles utmärkt, förutom att jag inte kan trycka Ctrl+F för att söka på sidan. När jag trycker ctrl+f får jag istället upp en liten svart terminal. Varför? Går alldeles utmärkt och ta Redigera > Sök för att få upp sökrutan, men jag vill att ctrl+f skall fungera!

Bifogar en bild så ni kan se: http://i39.tinypic.com/723mgw.png

Tacksam för svar!

Mvh
Simon
Senast redigerad av 1 Simmeson, redigerad totalt 29 gånger.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Problem med FF 3.1 Beta2

Inlägg av mcNisse »

Det ser ut som du har en global genväg ctrl-f som startar en terminal. Testa att trycka ctrl-f i ett annat program/skrivbordet och se ifall terminalen startar. Kolla igenom dina genvägar.
Jag personligen ståller alltid in Firefox att börja söka dirkekt när jag skriver in text.
Simmeson
Kontakt:

Inlägg av Simmeson »

Hej

Japp, den kommer upp även om jag trycker ctrl+f på skrivbordet. Om jag tittar i tangentbordsgenvägar så är det ingen som använder crtl+f.

Mvh
Simon
Användarvisningsbild
AntonPetts
Kontakt:

Inlägg av AntonPetts »

Använder du xbindkeys? Isåfall så har du missat att ta bort det som fanns i konfigurationsfilen från början.
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Simmeson
Kontakt:

Inlägg av Simmeson »

AntonPetts skrev:Använder du xbindkeys? Isåfall så har du missat att ta bort det som fanns i konfigurationsfilen från början.
Där var det! Man tackar! Använder xbindkeys för att kunna använda min musknappar i Nautilus.

Mvh
Simon
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"