Pidgin-undersökning
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Pidgin-undersökning
Utvecklarna av Pidgin är intresserade av era synpunkter. Gå till http://www.pidgin.im/ och klicka på "Pidgin user survey".
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: Pidgin-undersökning
Härligt.
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Genomgick den jag med.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Självklart så gör man den, tack för tipset!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag med - fast använder inte IM ofta numera. Viktigt att säga till vad man hade saknat om inte annat, jag vet ju funktionerna på den aktuella versionen och vad jag skulle vilja ha, om jag hade använd det (mer)...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- ZX Spectrum
Har inte hunnit kolla på detta. Den enda saken jag retat upp mig på i Pidgin är att Pidgin inte alltid är kompatibel med Pidgin.
Min bror körde en äldre version av Pidgin, typ 2.5.0 för Windows och jag 2.5.2 för Ubuntu och han kunde inte läsa mina meddelanden.
Min bror körde en äldre version av Pidgin, typ 2.5.0 för Windows och jag 2.5.2 för Ubuntu och han kunde inte läsa mina meddelanden.
Notera att efter han hade skaffat en nyare version av Pidgin så fungerade det igen. Så har vi hållit på och jonglerat ett tag nu. Skaffar jag ny version så måste han göra likadant.(Det uppstod ett fel vid mottagningen av detta meddelande. Antingen har du och ****** olika teckenkodningar valda eller så har ******* en buggig klient.)
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
- Kontakt:
Ifylld!
It has been done.
- nicefinger
Skulle inte skada om filöverföringen gick lite fortare på Pidgin. Är väl det enda jag saknar egentligen.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- ZX Spectrum
Beror på vilket protokoll du använder. Med Jabber var det full sula för mig, alltså 1,2 MB/s. (10/10)nicefinger skrev:Skulle inte skada om filöverföringen gick lite fortare på Pidgin. Är väl det enda jag saknar egentligen.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- nicefinger
ZX Spectrum skrev:Beror på vilket protokoll du använder. Med Jabber var det full sula för mig, alltså 1,2 MB/s. (10/10)nicefinger skrev:Skulle inte skada om filöverföringen gick lite fortare på Pidgin. Är väl det enda jag saknar egentligen.
MSN har ju dom flesta jag känner ...
Det du saknar är ett vettigt protokoll som fungerar.nicefinger skrev:Skulle inte skada om filöverföringen gick lite fortare på Pidgin. Är väl det enda jag saknar egentligen.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det var det jag skrev också, att de ska försöka möjliggöra för snabbare filöverföring under MSN-protokollet. Det fungerar ju uppenbarligen med Windows Live Messenger klienten i Windows.nicefinger skrev:ZX Spectrum skrev:Beror på vilket protokoll du använder. Med Jabber var det full sula för mig, alltså 1,2 MB/s. (10/10)nicefinger skrev:Skulle inte skada om filöverföringen gick lite fortare på Pidgin. Är väl det enda jag saknar egentligen.
MSN har ju dom flesta jag känner ...
-
Visserligen en mindre grej, men sorteringen i kontaktlistan, jag vill kunna ha den sorterad i grupper och med de som är offline i en egen. Med hyfsat många kontakter blir det väldigt rörigt att låta de som är offline synas hela tiden, men samtidigt går det ju numera att skicka offlinemeddelanden så då vill jag ha dem lätt åtkomliga.
Undrar om de lyssnar på det...
Ctrl + MJohanna skrev:Visserligen en mindre grej, men sorteringen i kontaktlistan, jag vill kunna ha den sorterad i grupper och med de som är offline i en egen. Med hyfsat många kontakter blir det väldigt rörigt att låta de som är offline synas hela tiden, men samtidigt går det ju numera att skicka offlinemeddelanden så då vill jag ha dem lätt åtkomliga.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Fas jag vill ändå ha det så de syns om jag bara expanderar den gruppenHund skrev:Ctrl + M

- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Sådär.
Jag skrev lite om Finch också, den terminalbaserade versionen av Pidgin som inte är särskilt snygg interface.
Jag skrev lite om Finch också, den terminalbaserade versionen av Pidgin som inte är särskilt snygg interface.