Du har ingen idé vad jag ska göra, sitter från min andra dator och skriver nu?

Och länken du gav mig var ju till en WUBI-installation?
Men nu måste jag gå och lägga mig, så om det inte funkar med det här så får vi titta på det imorgon.Cadryc skrev: Testa och se om det går att starta när du gör följande: När datorn startas upp står det i början nåt i stil med "Loading Grub stage 1.5.." tryck då på Esc, markera med piltangentena första raden, tryck på e och skriv acpi=off sist i raden, tryck sen på b
Om du installerar Ext2IFS i Windows så kan det läsa Ubuntus diskar precis som om det vore vanliga Windows-diskar.donqen skrev:så startar det, men trycker jag på Linux så står det nått i stil med att "GRUB sdb kunde inte hittas". Inte exakt så men något liknande. Och nu när jag öppnar utforskaren i Win så ser den inte min D: hårddisk längre, men det kanske är normalt eftersom Linux formaterade den till ett icke läsbart format för Win.
Det kan också vara så att Kubuntu får problem med grafiken vid installationen. Dett är ett rätt så vanligt problem eftersom grafikkortstillverkarna tidigare inte har supportat Linux på samma sätt som Windows. Hur som helst så går det att råda bot på, även om det behövs lite pyssel...donqen skrev: Om jag däremot öppnar diskhanteraren så ser jag min "D:" hårddisk. Den är partionerad in i två partitioner, jag körde guidad installation igår, en låg på 4 gb ungefär och den andra på resten. I mina ögon ser detta ut som någonting gått fel vid Kubuntu-installationen, men sen är jag också väldigt grön på detta område.