Har precis installerat xubuntu på min eee 900.
Ett litet problem som dykt upp är att flashspelaren inte verkar lira. Jag har flashplugin-nonfree installerad. Men det fungerar ändå inte.
Jag använder mig av min gamla /home partition som jag använde i ubuntu innan installationen av xbuntu. Kan det vara något där som stör?
Tips någon?
adobe flash problem i xubuntu
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
adobe flash problem i xubuntu
Senast redigerad av 1 Dimi, redigerad totalt 19 gånger.
-
Re: adobe flash problem i xbuntu
Jag har en mapp ~/.adobe som teoretiskt kan innehålla inställningar, men min är i princip tom. Du kan ju alltid prova att ta bort den (eller döpa om den till ~/.adobe-tillfälligt-undanflyttad) och se om det hjälper.Dimi skrev:Har precis installerat xbuntu på min eee 900.
Ett litet problem som dykt upp är att flashspelaren inte verkar lira. Jag har flashplugin-nonfree installerad. Men det fungerar ändå inte.
Jag använder mig av min gamla /home partition som jag använde i ubuntu innan installationen av xbuntu. Kan det vara något där som stör?
- Dimi
Re: adobe flash problem i xbuntu
Hej, tack för förslaget. Dessvärre var det inte det som var felet.David Andersson skrev:
Jag har en mapp ~/.adobe som teoretiskt kan innehålla inställningar, men min är i princip tom. Du kan ju alltid prova att ta bort den (eller döpa om den till ~/.adobe-tillfälligt-undanflyttad) och se om det hjälper.
-
Re: adobe flash problem i xubuntu
Det ringer ingen klocka. Om du berättar lite mer? Ibland eller aldrig? Ljud och/eller bild? Samma problem på alla sajter? Svart eller stillbild? MediaConnectivity-plugin? Funkar andra inbäddade format än flash? Kanske nån annans klocka ringer.
Avsluta firefox och starta den sen i en terminal och se om det kommer felmeddelanden?
Avsluta firefox och starta den sen i en terminal och se om det kommer felmeddelanden?
- Dimi
Tada. Nu fungerar det. behövde tydligen. av någon anledning starta om datorn också. Perfekt, tack för hjälpen!!!David Andersson skrev:Det ringer ingen klocka. Om du berättar lite mer? Ibland eller aldrig? Ljud och/eller bild? Samma problem på alla sajter? Svart eller stillbild? MediaConnectivity-plugin? Funkar andra inbäddade format än flash? Kanske nån annans klocka ringer.
-
Det hade nog räckt att logga ut/in. Kanske t.o.m att bara starta om firefox. Att jag inte tänkte på det. Bra att det funkar.Dimi skrev: Tada. Nu fungerar det. behövde tydligen. av någon anledning starta om datorn också. Perfekt, tack för hjälpen!!!