Valda företrädare av webbplats, wiki, forum mm ?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Eftersom detta kan anses som en dubbelpostning så villa jag bara förtydliga att jag vart ombedd att starta en ny tråd. Viss justering har gjorts för att stavning och fakta skall stämma.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom jag är lite nyfiken av mig angående de val av personer som gjorts så tog jag mig tid att läsa mötesprotokollen bakalänges och sedan framlänges till dagen datum. Detta är då de val av personer som gjorts enl. de protokoll som finns på wikin.
Jag förutsätter att jag kan nämna namnen här då de redan är omnämnda i wikin.
28/8-05 Robin Sonefors meddelas ha blivit medlem på Ubuntu.com

17/9-05 Robin Sonefors och Christian Bjälevik letar och startar server och Domän.

1/10-05 Robin Sonefors och Linus Mannervik ansvarar för Wikin.

23/11-05 Robin Sonefors sätter upp ett forum och ansvarar för hemsidan.

6/12-05 Robin Sonefors och Linus Mannervik är Admin och Moderator på forumet.
Michael Hammberg välj till Ledare för Ubuntu Sverige

16/1-06 Michael Hammberg avgår som Ledare och ordlisteansvarig.
Jenny Lööw avgår som kontaktperson.

Få möten och inga val av uppgifter eller personer... Tätare möten under hösten -06

12/12-06 Johan Lundmark väljs till Ledare för Ubuntu Sverige.
Johan Larsson och Fredrik Ullner väljs till valberedning.
Jag har även letat efter folk som avgått men inte hittat någon annan än Michael Hammberg och Jenny Lööw.

Så de personer som sitter med uppdrag enl protokoll borde vara.
Johan Lundmark som Ledare
Johan Larsson och Fredrik Ullner som valberedning
Robin Sonefors och Linus Mannervik som Admin och Moderator på forumet
Robin Sonefors ansvarar för hemsidan
Robin Sonefors och Linus Mannervik ansvarar för Wikin
Nu har jag inte beaktat vad som har skrivits på forumet där jag kan tänka mig att flera har avsagts sig sina uppdrag.

Men... Om vi ska anse att protokollförda beslut gäller så är det lista ovan som gäller över vilka som styr på denna webbsida och forum.

Med detta vill jag påvisa vikten med ordentligt protokollförda möten där alla beslut och förändringar protokollförs. Efter att ha granskat de som finns på wikin så är bristerna allvarliga.
Okänd

Inlägg av Okänd »

swe_henke: Jag återkommer senare idag.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag har inte glömt denna tråd! Jag återkommer så fort jag har tid ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="swe_henke"]Med detta vill jag påvisa vikten med ordentligt protokollförda möten där alla beslut och förändringar protokollförs. Efter att ha granskat de som finns på wikin så är bristerna allvarliga.[/quote]
Jag instämmer. Och det har vidtagits åtgärder. Se Stadgar under rubriken Medlemsråd. Nominering har påbärjats, se tråden Nomineringar till Ã…rsmötet.

Om du läser stadgarna och dokumentet organisation hoppas jag en del ska klarna angående vilka uppdrag som finns. Stadgarna kommer när jag får tid att förbättras en hel del enligt alla synpunkter som kommit in.

Kortfattat: Alla delansvaren (inte att förväxlas med Medlemsrådet) står direkt under ledaren som själv bär hela ansvaret att allt på Ubuntu Sverige fungerar och utvecklas. Delansvariga står enbart ansvariga inför mig men utför de inte sitt arbete är det jag som får ta smällen.

http://ubuntu-se.org/Wiki/Stadgar
http://ubuntu-se.org/Wiki/Organisation
http://ubuntu-se.org/Wiki/Delansvar
Användarvisningsbild
swe_henke

SV: Valda företrädare av webbplats, wiki, forum mm ?

Inlägg av swe_henke »

Bump...

Ville bara påminna vilka som faktiskt valts under åren och vad nuvarande protokoll säger är giltigt.

Senast valda poster är:

Ordförande(ledare) JohanLundmark

Valberedning:
Johan Larsson
Fredrik Ullner
MVH
Henrik S.

Kubuntu 7.04 on Amilo M-6500 (P3 800MHz, HD 20Mb, 256Mb, DVD)
FreeSCO 0.3.4 on Fujitsu ErgoPro X (P2 (Klamath) 233MHz, HD 3Gb ext2, HD 6,2 Gb ext2, 128Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ACER TRAVELMATE (Celeron 800MHz, HD 10Gb, 196Mb)
Windows 2000 Pro SP4 on ASUS P4S333 (P4 1.4MHz, HD 60Gb, 767Mb)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Valda företrädare av webbplats, wiki, forum mm ?

Inlägg av vulfgar »

Johan Lundmark skrev:
swe_henke skrev:Med detta vill jag påvisa vikten med ordentligt protokollförda möten där alla beslut och förändringar protokollförs. Efter att ha granskat de som finns på wikin så är bristerna allvarliga.
Jag instämmer. Och det har vidtagits åtgärder. Se Stadgar under rubriken Medlemsråd. Nominering har påbärjats, se tråden Nomineringar till Ã…rsmötet.
Om man klickar på den första länken står det
This page does not exist yet. You can create a new empty page, or use one of the page templates. Before creating the page, please check if a similar page already exists.
och den anfra fungerar inte alls. Har sidorna flyttat? I så fall kanske det vore bra med dom nya länkarna.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"