Kod: Markera allt
pip ti:=filnamn/sr
OK, Frågesport - kom igen nu... Det är ett av världens genom tiderna största och snabbaste OS...

pip ti:=filnamn/sr
cp filnamn /dev/tty
Det är fusk! Man skall veta att det är CP/M utan Wikipedia annars gills det inte.micke_nordin skrev:Finns det nått Wikipedia inte kan svara på?
http://en.wikipedia.org/wiki/Peripheral ... ge_Program
![]()
![]()
![]()
/Micke
Jag vet inget utan Wikipedia och Google, och det jag en gång visste utan dessa tjänster har jag skrivit in på Wikipedia...djkmmo skrev: Det är fusk! Man skall veta att det är CP/M utan Wikipedia annars gills det inte.
Men på vilket sätt har $D400 spelat en viktig roll i datorhistorien?
Ok:Osprey skrev:Ok, men som så nu då... bollen går över till "micke_nordin" för nästa icke-linuxiga julnöt...![]()
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.
Nopeandol skrev:Något kryptoprogram som genererar nyckel, och ska illustrera ihopplockandet utav slumpdata?
Rätt!Urban Anjar skrev:Programspråket Brainfuck och Wikipedias exempelkod för "Hello, world.
Jag associerade rätt utan wikipedia, men behövde kolla för att vara säker.
Jag bara gissar lite, men det är väl tillåtet?Urban Anjar skrev:DOSGEN, F DR1:
Vad gör man? Vilken plattform? Vilken leverantör? Var fanns denna leverantör?
Ett semikolon.nicefinger skrev:;
vad är det?
Med rättsvararens rätt fortsätter jag då. På vilken dator kunde man göra så här och vad gjorde det?Urban Anjar skrev:Förträngt vad flexskiveenheten hette, men det var nog korrekt.
Hittade kommandot i en gammal bok om ABC-80
LDX #$41
TXA
JSR $FFD2
INX
CPX #$5B
BNE $1402
BRK
Brainfuck!micke_nordin skrev:1. Vad är detta?Kod: Markera allt
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.
2. Vad gör det?