Tack för guiden! Väldigt bra... Fast när ja har cairo-dock igång så ere svart background... den e som vanligt...sen när ja drar musen över så utvidgdar den sig(som den ska) fast sen förljer ett fult svart background med bakom sj saken typ:P fatta någon? xD
adib_bin skrev:Tack för guiden! Väldigt bra... Fast när ja har cairo-dock igång så ere svart background... den e som vanligt...sen när ja drar musen över så utvidgdar den sig(som den ska) fast sen förljer ett fult svart background med bakom sj saken typ:P fatta någon? xD
sen efter de försvan min panel (vet ej va de heter). Där man stänger av en ruta... nu måste ja alltid stänga av genom Ctrl+q... sen den visas heller inte på panelen där nere
adib_bin skrev:Tack för guiden! Väldigt bra... Fast när ja har cairo-dock igång så ere svart background... den e som vanligt...sen när ja drar musen över så utvidgdar den sig(som den ska) fast sen förljer ett fult svart background med bakom sj saken typ:P fatta någon? xD
sen efter de försvan min panel (vet ej va de heter). Där man stänger av en ruta... nu måste ja alltid stänga av genom Ctrl+q... sen den visas heller inte på panelen där nere
Den svarta bakgrunden: Det är för att du inte har igång extra i fliken visuella effekter under System->Inställningar->Utseende.
Jag brukar ta bort den undre panelen genom att högerklicka på den och välja altenativet ta bort panel. Du kan lägga till det du tyckte du behövde i undre panelen i den övre panelen enkelt genom att högerklicka och välja i lägg till i panelen
Finns det inte ett grundläggande stöd i metacity för composite? Är det 'av' som default eller är det inte så avancerat som behövs för att 'maska' Cairo-Dock & AWN?
Den svarta bakgrunden: Det är för att du inte har igång extra i fliken visuella effekter under System->Inställningar->Utseende.
Jag brukar ta bort den undre panelen genom att högerklicka på den och välja altenativet ta bort panel. Du kan lägga till det du tyckte du behövde i undre panelen i den övre panelen enkelt genom att högerklicka och välja i lägg till i panelen
synd för mig förra gången jag gjorde det blev min skärmupplösning typ 640x460 och så vill ja inte ha de ... alltså blir det ingen cairo-dock eller awn för mig
synd för mig förra gången jag gjorde det blev min skärmupplösning typ 640x460 och så vill ja inte ha de ... alltså blir det ingen cairo-dock eller awn för mig
vet någon vad det beror på? ere p.g.a grafikortet eller? min dator är dock väldigt gammal iaf
Jag skaffade precis Cairo-dock och allt funkar som det ska, det är en sak jag inte lyckas få till och det är att den ser 3d ut, precis som awn.. awn floppa totalt för mig, alldeles för lite inställningar och möjligheter, Älskar cairo-dock hitils men den är alltså helt flat för mig =/ går det att få den i 3d?
Ulsak skrev:högerklicka i dockan och det dyker upp en menyvalsruta, klicka till inställningar och kolla runt där...
Har varit inne och lekt en del men hittar ingenting.
Under View->MainDock Så finns det Default på 2d docka, kan dock inte ändra i inställningar där så lite clueless atm, om det kanske finns någon 3d plugin kanske
Ulsak skrev:högerklicka i dockan och det dyker upp en menyvalsruta, klicka till inställningar och kolla runt där...
Har varit inne och lekt en del men hittar ingenting.
Under View->MainDock Så finns det Default på 2d docka, kan dock inte ändra i inställningar där så lite clueless atm, om det kanske finns någon 3d plugin kanske
Du måste kryssa i "rendering" för att 3D-alternativet ska bli valbart...
Finns under inställningar>system - "Lägg till funktionalitet"
fick cairo-dock att funka igår natt.
tack vare er på forumet.
finns små saker har och där,som jag inte gillar.
men den spöar awant med råge tycker jag
tack och åter tack till er på forumet.
det är såå mycket att ställa in och jag antar att det finns lika många cairo-docks-varianter som det finns användare.
Kan du kolla i inställningar , i enkelt läge om du har bockat för rendering i funktionalitet?