Gamla Dell 5.1 högtalare - Vad gör man med dessa?

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Användarvisningsbild
Erikw
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Gamla Dell 5.1 högtalare - Vad gör man med dessa?

Inlägg av Erikw »

Hej!

Sedan jag byte min, numera, äldre Dell Dimension 8300 mot en iMac har jag inte använt det tillhörande 5.1 ljudsystemet som därför har stått och dammat i gaderoben med den stora klumpiga CTR-skärmen. Frågan är vad jag ska göra med dessa högtalare; kan man på något sätt koppla in dom till iMacen med någon dongel eller special kabel? Eller kanske till en plattTV? Vilken utrustning skulle man behöva? Annars kanske att sälja kan vara ett alternativ; kan man få något för det?

Jag är inte fena på kabelnamn och typer så jag postar bilder på hårdvaran ifråga. O0 (fin fin smiley)

BildBild
BildBild

Edit.
Dell Dell MMS 5650 5.1 Surround Sound Speakers verkar systemet heta. Efter att ha läst lite recensioner om högtalarna verkar alternativet att sälja dem inte aktuellt hehe.
Senast redigerad av 1 Erikw, redigerad totalt 19 gånger.
2r.se
"There are people who don't like capitalism, and people who don't like PCs. But there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft." - Bill Gates
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Re: Gamla Dell 5.1 högtalare - Vad gör man med dessa?

Inlägg av farmfield »

Köper ett Zalman externt ljudkort med 5.1..?

https://www.inet.se/datorkomponenter/lj ... c/6303168/

...bara fyrahundranittiofem bagis vettu... Sicken deal! O0
Användarvisningsbild
Erikw
Kontakt:

Re: Gamla Dell 5.1 högtalare - Vad gör man med dessa?

Inlägg av Erikw »

Ja där har vi ett alternativ. Fast frågan är om det är värt att lägga pengar på de här äldre högtalarna. Jag surfade precis in på Dustin Home och hittade ett par 5.1 högtalare för 600kr http://www.dustinhome.se/pd_5010097922.aspx som i och för sig säkert är mycket dåliga men ändå.

När jag tänker efter är det inget vidare ljud som kommer ut ur dom där (mina då). Ett bra alternativ vore kanske att skänka dem till någon som behöver dem. Jag eller någon annan familjemedlem behöver egentligen inte inte dessa.
2r.se
"There are people who don't like capitalism, and people who don't like PCs. But there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft." - Bill Gates
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"