Hej
Är jag den enda som har problem med att textraden hoppar när man skriver i OO?
När jag sitter och skriver så kan markören helt plötsligt åka iväg och fortsättningen kommer på helt fel plats i dokumenten. Ganska irriterande när man sitter och skriver med blicken ner mot tagentbordet eller boken och du upptäcker att du håller på att skriva i helt fel stycke.
Textraden "hoppar" i Open Office [LÖST]
Textraden "hoppar" i Open Office [LÖST]
Senast redigerad av 1 Leadro, redigerad totalt 16 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Textraden "hoppar" i Open Office
Det har jag aldrig varit med om. Verkar som att systemet registrear trycknign på en piltangent helt slumpmässigt. Märker du nåt liknande vid andra tillfällen (isf nåt skumt med tangentbordet eller inställningar för det) eller är det bara i OpenOffice?
Det är inte så att du sitter vid en laptop och att keypad är aktiverad?
Har inte riktigt koll på om det händer på andra ställen men det är inte helt omöjligt. Samma sak har dock hänt på min flickväns dator.
Sitter vid en laptop men dock vet jag inte vad keypaden är. Är det touchplattan eller de "dolda" tagenterna dvs de blåa tagenterna som måste aktiveras och hur stänger man av den?Det är inte så att du sitter vid en laptop och att keypad är aktiverad?
Grymt stavfel
Visst menar jag musplattan (touchpad), alltså om du kommer åt den när du skriver.

Visst menar jag musplattan (touchpad), alltså om du kommer åt den när du skriver.
- Cadryc
Musplattan är ett förbannat bra förslag av Bowmore. Kom på att jag sett fler som haft liknande problem som berott på det, trots att de var nästan 100% säkra på att de inte nuddat musplattan.
Det finns med stor sannolikhet en knapp där man kan stänga av/sätta på musplattan. En del bärbara har en separat knapp, andra har så att man trycker Fn plus nån utav F-tangenterna (ex Fn + F4)
Det finns med stor sannolikhet en knapp där man kan stänga av/sätta på musplattan. En del bärbara har en separat knapp, andra har så att man trycker Fn plus nån utav F-tangenterna (ex Fn + F4)
Var nyfiken på om det var låg något i mjukvaran men så verkar inte vara fallet. Är med största sannolikhet så att jag är på plattan utan att jag märkt de. Skall försöka hitta avstängningsknappen nu (inte det lättaste).
- Cadryc
Re: Textraden "hoppar" i Open Office [LÖST]
Om du förlagt manualen går den kanske att hitta på nätet