Hjälp med bärbara dator
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Hjälp med bärbara dator
Hej
Det är så att jag har funderat köpa bärbar dator och efter all letande så har jag nu svårt att välja mellan
Asus X56TA-AS044C och SONY VGN-FW21E
Kan någon hjälpa mig och välja en av dessa datorerna.
Det är så att jag har funderat köpa bärbar dator och efter all letande så har jag nu svårt att välja mellan
Asus X56TA-AS044C och SONY VGN-FW21E
Kan någon hjälpa mig och välja en av dessa datorerna.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Hjälp med bärbara dator
Välkommen!
Om Asus-datorn hittade jag en Italiensk sida som med googles översättning ser ut såhär http://translate.google.se/translate?hl ... 26hs%3DMqa
Eller du kanske kan italienska? Man borde kunna klicka döruppe nånstans i "google-fältet" och få originalsprålet.
Iallafall så verkar personen ha lite problem med att installera Ubuntu på Asusdatorn.
Om Sony-datorn så hittade jag en tråd på ubuntuforums.org där en person hade problem med ljudet men det var lätt fixat http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=987255 Nåt annat verkar den personen inte fråga om, så gissar på att datorn funkar bra i övrigt med Ubuntu. Du skulle ju kunna registrera dig där och skicka ett PM och fråga.

Om Asus-datorn hittade jag en Italiensk sida som med googles översättning ser ut såhär http://translate.google.se/translate?hl ... 26hs%3DMqa
Eller du kanske kan italienska? Man borde kunna klicka döruppe nånstans i "google-fältet" och få originalsprålet.
Iallafall så verkar personen ha lite problem med att installera Ubuntu på Asusdatorn.
Om Sony-datorn så hittade jag en tråd på ubuntuforums.org där en person hade problem med ljudet men det var lätt fixat http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=987255 Nåt annat verkar den personen inte fråga om, så gissar på att datorn funkar bra i övrigt med Ubuntu. Du skulle ju kunna registrera dig där och skicka ett PM och fråga.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Köp en HP med Intel CPU, Intel chpset + Intel eller Nvidia grafikkort - så fungerar allt 'out of the box' typ...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
En liten nätt fråga.
Vad ska du ha din laptop till?
Vad ska du ha din laptop till?
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
jag ska ha den till filmvisning, spel och internet
- Dagon^
Du skulle alltså kunna tänka dig en netbook? I så fall rekommenderar jag min älskling Acer Aspire One A150GHINA skrev:jag ska ha den till filmvisning, spel och internet

- Cadryc
Vad är det för spel GHINA har tänkt sig? En netbook duger inte till mycket mer än patiens väl?Dagon^ skrev:Du skulle alltså kunna tänka dig en netbook? I så fall rekommenderar jag min älskling Acer Aspire One A150GHINA skrev:jag ska ha den till filmvisning, spel och internet
Utanför ämnet: Är det nåt som skiljer mellan Aspire One A150 och A110 mer än xp, RAM och hårddisk?
- Dagon^
Det beror på hur tunga spel hon vill ha.Cadryc skrev:Vad är det för spel GHINA har tänkt sig? En netbook duger inte till mycket mer än patiens väl?Dagon^ skrev:Du skulle alltså kunna tänka dig en netbook? I så fall rekommenderar jag min älskling Acer Aspire One A150GHINA skrev:jag ska ha den till filmvisning, spel och internet
Utanför ämnet: Är det nåt som skiljer mellan Aspire One A150 och A110 mer än xp, RAM och hårddisk?
UT, Q3A osv funkar bra.
För att besvara din OT-fråga; Det tror jag inte.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jodå, Aspire One 150 är allt lite tjockare och tyngre... Vet inte med hur mkt dock, du får kolla specarna...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Cadryc
Utanför ämnet:
Antar att hårddisken väger mer än en SSD. Det var mest chipset och sånt jag grunna på, alltså om en A150 funkar bra i Ubuntu så borde en A110 funka lika bra.
Det var mest nåt som slog mig när jag läste i tråden här, men borde nog ha skpat en egen tråd. GHINA, om du tycker det här kommer ivägen så säg till så flyttas det ut från den här tråden
Utanför ämnet:farmfield skrev:Utanför ämnet: Jodå, Aspire One 150 är allt lite tjockare och tyngre... Vet inte med hur mkt dock, du får kolla specarna...
Antar att hårddisken väger mer än en SSD. Det var mest chipset och sånt jag grunna på, alltså om en A150 funkar bra i Ubuntu så borde en A110 funka lika bra.
Det var mest nåt som slog mig när jag läste i tråden här, men borde nog ha skpat en egen tråd. GHINA, om du tycker det här kommer ivägen så säg till så flyttas det ut från den här tråden

- Dagon^
Utanför ämnet: Visst går det lika bra att köra Ubuntu på en A110 som en A150Cadryc skrev:Utanför ämnet:Utanför ämnet:farmfield skrev:Utanför ämnet: Jodå, Aspire One 150 är allt lite tjockare och tyngre... Vet inte med hur mkt dock, du får kolla specarna...

- Cadryc
Utanför ämnet: Själv föredrar jag SSD. Snabbare boot och framförallt inga rörliga delar. Lagringsutrymme har jag i den stationära, och så kan man ju alltid köpa ett bautastort minneskort