mindre ikoner i panelen, smalare panel?
mindre ikoner i panelen, smalare panel?
Hej, jag skulle vilja göra min panel mindre med mindre ikoner, är detta möjligt?
Och vad händer med mina ikoner? Se bifogad bild. De försvinner och lämnar efter sig tomma hål....
Och vad händer med mina ikoner? Se bifogad bild. De försvinner och lämnar efter sig tomma hål....
- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: mindre ikoner i panelen, smalare panel?
Hej
har du testat att högerklicka på panelen och välja egenskaper där kan man välja hur tjock den ska vara men det begränsas nog av bilder och text eller nåt sånt för jag har aldrig fått den mindre än 29 fastän jag i gconf-editor har testat att ändra den till 16. Du kan ju iaf dölja den så då kommer den bara fram när du behöver den.
Jag har också problem nu med min panel som gör att vissa ikoner bara försvinner och när jag kör kommandot killall gnome-panel (panelen startas själv om då) för att få tillbaka dom så hoppar de ibland ut från panelen och jag kan flytta runt dom... Så jag är också nyfiken på va det kan vara för fel
har du testat att högerklicka på panelen och välja egenskaper där kan man välja hur tjock den ska vara men det begränsas nog av bilder och text eller nåt sånt för jag har aldrig fått den mindre än 29 fastän jag i gconf-editor har testat att ändra den till 16. Du kan ju iaf dölja den så då kommer den bara fram när du behöver den.
Jag har också problem nu med min panel som gör att vissa ikoner bara försvinner och när jag kör kommandot killall gnome-panel (panelen startas själv om då) för att få tillbaka dom så hoppar de ibland ut från panelen och jag kan flytta runt dom... Så jag är också nyfiken på va det kan vara för fel

nja, då jag högerklickar får jag bara fram "panel settings" och "task manager settings" samt en del widget-tjafs.
Det finns inga val för storlek i varken "panel settings" eller "task manager settings". I panel settings kan jag typ bara flytta runt objekten. I "task mgr setting" kan jag välja tooltips och "only show tasks from current desktop"...

Det finns inga val för storlek i varken "panel settings" eller "task manager settings". I panel settings kan jag typ bara flytta runt objekten. I "task mgr setting" kan jag välja tooltips och "only show tasks from current desktop"...

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Om du högerklickar på en tom yta i panelen och väljer "egenskaper" så får du fram den här rutan. Där kan du ange höjden på panelen.
- farmfield
- Kontakt:
Hehe, har alla missat att vi är i Kubuntu-avdelningen? Det är alltså KDE, inte GNOME vi pratar om...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
Oopsfarmfield skrev:Hehe, har alla missat att vi är i Kubuntu-avdelningen? Det är alltså KDE, inte GNOME vi pratar om...

- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Oops...farmfield skrev:Hehe, har alla missat att vi är i Kubuntu-avdelningen? Det är alltså KDE, inte GNOME vi pratar om...

-
Du drar i panelinställningar när du får en tvåeggad pil (Precis som du drar upp ett fönster i storlek) när du släpper ändrar sig storleken på panelen...
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Om du kör hardy så finns det en inställning liknande den som Lars visade för GNOME. Du väljer helt enkelt hur stora ikoner du vill ha. Om jag kommer ihåg rått gär det att högerklicka på listen.
I intrepid används svg ikoner och du kan stålla in hur tjock list du vill ha precis som bara_hence skriver, ikonerna skalar om sig själva.
I intrepid används svg ikoner och du kan stålla in hur tjock list du vill ha precis som bara_hence skriver, ikonerna skalar om sig själva.
Då jag gör detta försvinner knapparna bara ner ur skärmen. Verkar som att de är så små dom kan bli, då jag försöker göra dom mindre så försvinner dom ur rutan.bara_hence skrev:Du drar i panelinställningar när du får en tvåeggad pil (Precis som du drar upp ett fönster i storlek) när du släpper ändrar sig storleken på panelen...
T.ex. min K-knapp (application launcher?) är typ 1cm....
- mcNisse
Kör de 8.10 eller det som står?
Jag kör 8.10.
Borde väl kanske uppdatera min profil..
Borde väl kanske uppdatera min profil..
- mcNisse
Jag fick en ikon som var typ en eller två pixlar stor
Förmodligen en bug eftersom listen lätt skulle rymt en mycket större ikon... Testa att installera lancelot jag tycker den är bättre.