Samma bokmärken på flera klienter i Firefox?

RealElwood
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Samma bokmärken på flera klienter i Firefox?

Inlägg av RealElwood »

Jag kör tre system hemma, en stationär Vista PC med Firefox 3, en laptop med Ubuntu 8.10 och Firefox 3, samt en USB sticka med Firefox Portable 2.0.18.

Jag skulle vilja lagra mina bokmärken lokalt på min webbserver så att alla tre enheter använder sig av samma favoriter och de kan uppdateras från den klient som är igång. Går detta, vet att man kunde göra så med IE, men det är väl det enda jag saknar med det programmet.

Så är det någon som vet hur man kan göra?
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Samma bokmärken på flera klienter i Firefox?

Inlägg av djkmmo »

RealElwood skrev:Jag kör tre system hemma, en stationär Vista PC med Firefox 3, en laptop med Ubuntu 8.10 och Firefox 3, samt en USB sticka med Firefox Portable 2.0.18.

Jag skulle vilja lagra mina bokmärken lokalt på min webbserver så att alla tre enheter använder sig av samma favoriter och de kan uppdateras från den klient som är igång. Går detta, vet att man kunde göra så med IE, men det är väl det enda jag saknar med det programmet.

Så är det någon som vet hur man kan göra?
Det bör gå att lagra bokmärken etc. i en mapp på webbservern och göra om de enskilda filerna i de olika hemmamapparna till symboliska länkar som pekar på de "riktiga" filerna. Ta en säkerhetskopia av de filer du vill utgå ifrån och prova.

Andra filer i samma mapp som du kanske också vill göra likadant med skulle kunna vara:
content-prefs.sqlite
cookies.sqlite
downloads.sqlite
formhistory.sqlite
permissions.sqlite
places.sqlite
search.sqlite
och kanske även undermappen extensions.

Alla ligger i din profilmapp under ~/.mozilla/firefox/. Profilmappaen är den med konstigt namn (hos mig heter den "eaz36u53.default"). Jag har för mig att det är "places.sqlite" som är bokmärkesfilen.
elington
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Samma bokmärken på flera klienter i Firefox?

Inlägg av elington »

Hejsan..
Vet ej om detta är ett svar på din fråga..
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2410
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"