Hej...
Instalerade VLC nyligen för att orginal spelaren inte klarade alla format...
men när jag makerar några filer för upspelning så spelas alla på en gång!!!
Datorn blir onåbar... och den får nöd stängas....
Jag hittar ingen inställning för detta...
vad göra?
MVH Jojje
Film spelaren VLC....
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Film spelaren VLC....
Senast redigerad av 1 jojje_4, redigerad totalt 15 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Film spelaren VLC....
Testa i VLC → Verktyg → Inställninger → Gränssnitt (bland ikonerna till vänster) → bocka i Tillåt endast en instans och eventuellt Kölägg filer i spellista när en instans används
Vad blind man e ibland...
Men den bråkar mycket med mig...
Fick starta om datorn flera gånger...
och var gång hadde den glömt inställningen...
och mitt i alltihop så bytte den skin själv... och då försvann knappen "inställningar"
mycket rogivande...
hadde jag haft öppningsbart fönster hadde datorn åkt ut!!!
jag e så trött på den... allt bara krånglar...
den är 3 veckor gammal och har redan varigt på garanti rep...
ofta händer nått jag har svårt att förklara...
skärmen är på 9"... så ofta är fönsterna för stora så man kommer inte åt "nästa"
och när jag försöker ändra storlek så låser sig något så att när man klickar på något så bara hoppar bilden fram och tillbaka....
Det ända som hjälper är en nöd avstängning... inte så bra...
MVH Jojje
Men den bråkar mycket med mig...
Fick starta om datorn flera gånger...
och var gång hadde den glömt inställningen...
och mitt i alltihop så bytte den skin själv... och då försvann knappen "inställningar"
mycket rogivande...
hadde jag haft öppningsbart fönster hadde datorn åkt ut!!!
jag e så trött på den... allt bara krånglar...
den är 3 veckor gammal och har redan varigt på garanti rep...
ofta händer nått jag har svårt att förklara...
skärmen är på 9"... så ofta är fönsterna för stora så man kommer inte åt "nästa"
och när jag försöker ändra storlek så låser sig något så att när man klickar på något så bara hoppar bilden fram och tillbaka....
Det ända som hjälper är en nöd avstängning... inte så bra...
MVH Jojje
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ibland krånglar det mesta
Vad gäller VLC så sparar den sina inställningar i ~.config/VLC alltså öppna hemmappen och tryck ctrl+h för att visa dolda filer, leta upp och öppna .config (obs namnet börjar med punkt) och däri ligger mappen VLC, döp om den till tex VLC.backup. Nästa gång VLC startar så hittar den inte mappen och går på standardinställninger, och inget konstigt skin.
Eftersom skärmen är på 9" så antar jag att det är en netbook, typ eeePC. Vilken är det? Någon annan kanske har erfarenheter från den som kan va till hjälp,

Vad gäller VLC så sparar den sina inställningar i ~.config/VLC alltså öppna hemmappen och tryck ctrl+h för att visa dolda filer, leta upp och öppna .config (obs namnet börjar med punkt) och däri ligger mappen VLC, döp om den till tex VLC.backup. Nästa gång VLC startar så hittar den inte mappen och går på standardinställninger, och inget konstigt skin.
Eftersom skärmen är på 9" så antar jag att det är en netbook, typ eeePC. Vilken är det? Någon annan kanske har erfarenheter från den som kan va till hjälp,
Det är en Asus Aspire One 110
Nu funkar VLC ... men Bocken vid "kölägg filer..." försvinner var gång jag startar spelaren...
Nu funkar VLC ... men Bocken vid "kölägg filer..." försvinner var gång jag startar spelaren...