Gemensam sökfunktion
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Gemensam sökfunktion
Hm, jo, jag vet
Det visade sig att min CSS funkade urdåligt i IE och jag har inte riktigt kommit på något bra sätt att ordna det på.

- Urban Anjar
- Kontakt:
Oki! Stilskit har jag det lite jobbigt med också. Posta här, kanske nå'n annan är fena på det...
-
OK, nu har jag lagt till en "display: inline;" och en "*top: 19px". Det verkar fungera i FF3 och IE7, kan någon testa på lite annat också?
http://ubuntu-se.org/header/test/index.php
http://ubuntu-se.org/header/test/index.php
- Bilagor
-
- midori_ubuntu-se.jpg (52.63 KiB) Visad 2729 gånger
-
Suck
Jag antar att alla webkit-läsare ser likadana ut? Glappet i bakgrundsbilden är lätt att fixa, det är bara att göra bilderna (4 st) lite bredare. Men den vertikala positionen på flikarna är ett litet fulhack, 19px på IE och 21px på övriga. Har någon en lösning på det?

-
Nu tror jag att flikarna ska hamna rätt i alla fall. Kan någon kolla? Bredden på bakgrundsbilden fixar jag senare.
Flikarna ser nu ut som dom ska i Midori och Iceweasel.
-
Skönt att höra
Och tack så mycket för hjälpen!
Hur ser bakgrundsbilden ut nu? Jag breddade bakgrundsbilderna med 10 punkter för att täcka igen hålet. Om man gör dem för breda blir det väl istället problem när rutan bli för smal, men jag vet inte inom vilket intervall den kan tänkas variera. Just nu är de fyra hörnen 110x25 stora, d.v.s. rutan kan variera från ungefär 108x23 till maximalt bli 220x50 utan att det blir konstigt.
Om ingen kommer med fler synpunkter så tar jag och lägger in det här i headern imorgon.

Hur ser bakgrundsbilden ut nu? Jag breddade bakgrundsbilderna med 10 punkter för att täcka igen hålet. Om man gör dem för breda blir det väl istället problem när rutan bli för smal, men jag vet inte inom vilket intervall den kan tänkas variera. Just nu är de fyra hörnen 110x25 stora, d.v.s. rutan kan variera från ungefär 108x23 till maximalt bli 220x50 utan att det blir konstigt.
Om ingen kommer med fler synpunkter så tar jag och lägger in det här i headern imorgon.
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Det där hålet är kvar i mitt firefox3, dock inte lika stort. Textfärgen bör nog ändras också så att den inte blir så lik bakgrunden.
- micke_nordin
- Kontakt:
För mig ser det bra ut i både midori och ff3, håller dock med om att texten gärna får vara lite distingtare.kollektivist skrev:Det där hålet är kvar i mitt firefox3, dock inte lika stort. Textfärgen bör nog ändras också så att den inte blir så lik bakgrunden.
/Micke

- Urban Anjar
- Kontakt:
Tycker det ser bra nog ut för 1.0
Se'n kan vi fila vidare på 1.01, men å andra sidan finns det antagligen annat som suger mer som borde fixas innan...
Se'n kan vi fila vidare på 1.01, men å andra sidan finns det antagligen annat som suger mer som borde fixas innan...
-
OK, då kör vi på det
Jag har inte riktigt tid/lust ikväll men jag ordnar det de närmsta dagarna.

Något speciellt du tänker på?Urban Anjar skrev:antagligen annat som suger mer som borde fixas innan...
-
Japp, så var det klart då.
Jag ber om ursäkt för att jag strulade till det lite under uppdateringen, förhoppningsvis ska det mesta fungera nu.
Jag ber om ursäkt för att jag strulade till det lite under uppdateringen, förhoppningsvis ska det mesta fungera nu.
- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Detta är vad jag ser nu... inga flikar bara en logga, sökruta och lista på hög. jag sitter på senaste FF3.

Men tanken är god
Jobba på så blir det skitsnyggt!

Men tanken är god

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
-
Prova att ladda om sidan ordentligt (skift + klick på ladda om i Firefox), hjälper det? Hos mig ser det bra ut nu.
- micke_nordin
- Kontakt:
Jag hade samma grej i går kväll, tills jag rensade cache.
Nu ser det prima ut, bra jobbat!
/Micke

- DeepThought
Jag var precis på väg in och skulle skriva något argt och lätt upprört över varför det fanns en otroligt ful sökruta och taskig text i mitt forum (jag såg samma sak som simonw), sedan hittade jag den här tråden och insåg att det var mitt eget fel
Shift-Reload fungerade finfint!

- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Då funkar det! fint!Lars skrev:Prova att ladda om sidan ordentligt (skift + klick på ladda om i Firefox), hjälper det? Hos mig ser det bra ut nu.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
- Urban Anjar
- Kontakt:
Jag fick också ladda om sidan, men nu ser det riktigt fint ut. Ett praktiskt och konkret exempel på samarbete mellan svenska Ubuntu-sidor.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Rutan ser snygg ut i FF, jag ar tvungen att anvanda v. 2 just nu. 
Jag blev dock lite forvanad att se Google hogst upp pa vara sidor. Jag ar inte sa insatt i dessa fragor men kan det inte betraktas lite som annonsering? Jag vet inte heller om mjukvaran ar fri?
Ar det nagon annan som har ideer om detta?

Jag blev dock lite forvanad att se Google hogst upp pa vara sidor. Jag ar inte sa insatt i dessa fragor men kan det inte betraktas lite som annonsering? Jag vet inte heller om mjukvaran ar fri?
Ar det nagon annan som har ideer om detta?