MRTG visar inte riktigt graferna som jag vill, och vet inte riktigt hur jag skall få till det. Men det finns ju alltid hjälpsamt folk här.
Om jag i switchen som jag övervakar har en server inkopplad på port 1 och en klient på port 2.
När klienten laddar filer från servern så tolkas det som att det är mycket inkommande trafik på port 1 och mycket utgående trafik på port 2. Vilket gör att det ser ut som att servern tankar från klienten.
Det är väl inte fel egentligen, eftersom trafiken kommer från servern IN på port 1 och sedan vidare UT på port 2 till klienten. Men jag skulle vilja ha det tvärt om, det känns mer logiakt i min värld...
Det som dock är lite konstigt. Det är när jag surfar på klienten, så stämmer grafen med inkommande internet trafik med inkommande trafik till klienten.... hoppas ni förstår hur jag menar och tänker och har några bra förslag och ideér...
[löst]MRTG gör inte som jag vill
[löst]MRTG gör inte som jag vill
Senast redigerad av 1 look2, redigerad totalt 11 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: MRTG gör inte som jag vill
Leta efter rubriken "Reversing" på http://oss.oetiker.ch/mrtg/doc/mrtg-reference.en.html
hmmm, men det är ju bara vissa portar som jag vill göra det på. Antar att detta kommer att "slå igenom" på alla portar.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Men visst har man en Target-rad för varje port? Det var ett tag sedan jag meckade med MRTG, men jag har för mig att det är så.
Självklart är det så...
JAg som tänkte fel, nu fungerar det som jag vill...
JAg som tänkte fel, nu fungerar det som jag vill...