Jag har testat spela upp ett par avi filmer i både Totem och VLC men bilden är inte bra, den verkar instabil på nåt sätt. Det blinkar till ibland med ett par sekunders mellanrum då det blir lixom svart i rutan. Senaste drivrutins versionen av ATI tillsammans med Catalyst är installerad. Nån som har nåt tips? Dessutom får jag inte igång 3d spelen heller, Quake3, WSW p.g.a av grafiken heller.
Jag blir inte klok på Catalyst heller, jag vill gärna ha en klonad bild på TV´n men bilden lixom skakar i TV´n, detta funkar klockrent i Windows...btw
/X.
Filmer funkar dåligt
Re: Filmer funkar dåligt
Har du Compiz igång kan du testa att stänga av det.
- xrx3z
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Nej, lull lull är inget för mig...Emill skrev:Har du Compiz igång kan du testa att stänga av det.

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vad har du för hårdvara, moderkort, grafikkort?
I VLC så kan man gå till Verktyg → Inställningar → Video och vid Utmatning så välj lite olika och se om nån funkar bättre (ASCII-grejerna är bara "påskägg" )
I VLC så kan man gå till Verktyg → Inställningar → Video och vid Utmatning så välj lite olika och se om nån funkar bättre (ASCII-grejerna är bara "påskägg" )
När det gäller ditt problem så går misstankarna till codec och grafikkortets drivare. Om du har samma typ av problem med spelen som för totem och vlc så pekar det mot drivaren.
Frågan är alltså om du har samma problem med spelen som med totem och vlc?
Frågan är också hur avi:erna fungerade innan du installerade Catalyst-drivaren, samma problem då?
Frågan är alltså om du har samma problem med spelen som med totem och vlc?
Frågan är också hur avi:erna fungerade innan du installerade Catalyst-drivaren, samma problem då?
Om man ska välja nåt annat än Standard så är X11 video output att föredra.Cadryc skrev:I VLC så kan man gå till Verktyg → Inställningar → Video och vid Utmatning så välj lite olika och se om nån funkar bättre (ASCII-grejerna är bara "påskägg" )