Jag mixtrade lite med upplösningarna, jag medger att det var väldigt dumt gjort, och lyckades träffa en som skärmen eller datorn inte tycker om.
Skärmen blir svart, bara en grön lampat bredvid startknappen som blinka underligt nog, det brukar den aldrig göra. Jag testade att starta om, det fungerade med att starta ubuntu, fast när jag hade loggat in, så var det bara svart.
Så jag testade med recovery mode, jag hade alldrig använt det förut. Jag visste inte vad jag skulle göra, om det ens hjälpte, så jag testade lite alternativ. Testade disken, det var inget fel på den visade det sig, det hjälpte så klart inte, jag testade något annat, minns inte vad det direkt heter, men det var något med reparera root, eller något sådant. Det var ett av de dummare jag kunde göra visade det sig. För att nästa gång jag loggade in så var loginbilden också svart.
Det fungerar att logga in, fortfarande svart bild, och jag kan trycka fram terminalen med Ctrl+ALT+F6.
Den kan man som tur se!

Några tips på hur man kan ändra upplösningen via terminalen eller något annat om det behövs?