En kompis med en gammal IBM dator med 733 MHz processor och 384 MB systemminne vill prova Linux med bara telefonmodem. Jag har laddat ner och brännt en CD med Ubuntu 8.04. Kommer detta att fungera??
Går det bra att ansluta till telefonmodem, trots att Ubuntu körs från CDń?
Hur gör jag anslutningen?
Är det i praktiken möjligt att uppdatera Ubuntu löpande med telefonmodem?
Tacksam för tips!
Prova Linux med telefonmodem
-
Re: Prova Linux med telefonmodem
Det funkar nog, men lite på gränsen. Compiz-effekter och titta DVD kanske blir ryckigt, speciellt om grafikkortet är motsvarande generation.rkl skrev:En kompis med en gammal IBM dator med 733 MHz processor och 384 MB systemminne vill prova Linux med bara telefonmodem. Jag har laddat ner och brännt en CD med Ubuntu 8.04. Kommer detta att fungera??
Det har jag inte provat.rkl skrev: Går det bra att ansluta till telefonmodem, trots att Ubuntu körs från CDń?
Det finns några grafiska program, t.ex kppp och gnome-ppp, där du kan konfa och koppla up/ner. De är inte installerade by default så du får installera dem. (Om de inte finns på cd:n så sitter du i en slags moment 22)rkl skrev:Hur gör jag anslutningen?

Ja, men det krävs tålamodrkl skrev:Är det i praktiken möjligt att uppdatera Ubuntu löpande med telefonmodem?