Fortfarande bör det väl ligga på våra ledare att vi har en fungerande organisation med ett rekryteringssystem? Nu menar jag inte att just dessa individer ska sköta ruljansen själva, det jag försöker skapa här är lite rörelsemoment som går att bygga vidare på som de sedan kan styra. Saker behöver göras och någon borde ha som jobb att hålla reda på vad, jag tycker att det vore en naturlig uppgift för en ledare.maths57 skrev:Det gäller oss alla.upnorth skrev:Just nu orkar jag knappt med mitt ordinarie arbete tyvärr, ...
En "valberedning" vore ju till exempel en lämplig projektgrupp att tillsätta i ett första steg, den kan då sköta den dagliga rutinen så slipper ledarna det.
Jag vet mycket väl att alla här, ledare, administratörer så väl som faddrar arbetar ideellt och har en annan huvudsysselsättning. Men det innebär väl inte att man inte ska kunna ställa krav på dessa uppdrag?
Jag vet också att sådana här trådar (riktat direkt till ledarna) inte existerat under de 1½ år jag varit här, men jag tycker att det är en sund diskussion för oss att ha, om inte för hela LoCot så åtminstone för den här webbplatsen.