Tjena hejsan!
Jag har skaffat mig ett litet problem...
Tänkte att jag skulle leka lite med aircrack. så jag köpte en usb adapter som var kompatibel med aircrack.
Efter jag installerat rätt drivrutiner till min nyinköpta adapter och sedan hackat mitt trådlösa nätverk. Så försökte jag logga in med mitt vanliga broadcom kort (bcm43xx)... vilket jag inte lyckades särskilt bra med!
Hur gör jag för att ta bort alla spår av mina broadcom drivrutiner, för att försöka att installera dem på nytt igen? Eller någon som har något annat tips?
Jag är helt ny inom linux så ni får gärna försöka vara så klara som möjligt!
Tack!
tabort broadcom drivrutiner...
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: tabort broadcom drivrutiner...
Välkommen!
Du skulle kunna testa det här, System → Administration → Pakethanteraren Synaptic. Sök på b43-fwcutter, om den är installerad (rutan är grön) så högerklicak och välj Markera för ominstallation, klicka sen på Verkställ i övre delen av förnstret.
Om den inte skulle av installerad så skulle du kunna testa med att installera den, jag är nästan hundra på att det är den drivrutinen om används till bcm43xx
Du skulle kunna testa det här, System → Administration → Pakethanteraren Synaptic. Sök på b43-fwcutter, om den är installerad (rutan är grön) så högerklicak och välj Markera för ominstallation, klicka sen på Verkställ i övre delen av förnstret.
Om den inte skulle av installerad så skulle du kunna testa med att installera den, jag är nästan hundra på att det är den drivrutinen om används till bcm43xx
- DrMegahertz
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: tabort broadcom drivrutiner...
b43-fwcutter är bara ett verktyg för att plocka firmwire ur de stängda drivrutinerna, b43 är den drivrutin du bör använda, inte bcm43xx!
Beroende på vilket kort du har så finns det ju även "riktiga" drivrutiner från broadcom att ladda ner eller installera via verktyget för Properitära drivrutiner.
Beroende på vilket kort du har så finns det ju även "riktiga" drivrutiner från broadcom att ladda ner eller installera via verktyget för Properitära drivrutiner.