Extrahera ljudet ur en dvd - Hur gör man?
Extrahera ljudet ur en dvd - Hur gör man?
Hur drar jag ur ljudet ur en dvd och får till mp3?
-
Re: Extrahera ljudet ur en dvd - Hur gör man?
Ett sätt är att först rippa bild och ljud till en video-fil (t.ex .mp4 eller .avi) med t.ex programmet DeVeDe eller VLC (finns i förråden). Sedan kan man extrahera ljud-spåren ur videofilen med t.ex. ffmpeg (finns i förråden).
Ett annat sätt är att titta på filmen och spela in ljudet medans, med t.ex. kommandot arecord (finns i paketet alsa-utils i förråden). Kan bli en aning sämre ljudkvalitet än ovan.
VLC kanske kan spara bara ljudspåret direkt, så man inte behöver göra det i två steg.
(Hoppas du bara kommer att använda mp3-filen på lagliga sätt, annars kommer en administratör att ta bort det här inlägget.)
Ett annat sätt är att titta på filmen och spela in ljudet medans, med t.ex. kommandot arecord (finns i paketet alsa-utils i förråden). Kan bli en aning sämre ljudkvalitet än ovan.
VLC kanske kan spara bara ljudspåret direkt, så man inte behöver göra det i två steg.
(Hoppas du bara kommer att använda mp3-filen på lagliga sätt, annars kommer en administratör att ta bort det här inlägget.)
Först får jag tacka för ditt svar. Det var vänligt. Sen undrar jag om du insinuerar att jag skulle vara olaglig. Det ska du veta är minst lika allvarligt. Om du är tveksam över min hederlighet är det bättre att du inte svarar på inlägget.
-
Förlåt. Det var inte meningen att anklaga dig att göra olagliga saker, men det verkar som man måste vara tydlig med att man är hederlig för att tråden inte ska låsas av administratörer eller moderatorer. (När man diskuterar nedladdning av och kopiering av filmer och sånt.)
Det är okey
Då förstår jag hur du tänker.
Ha det gott!

Ha det gott!