Jo, jag har ett minne av det, men vill minnas att den var lite för avancerad för den quick-and-dirty-fix vi behövde just då. Leta upp länken!Kattskrället skrev:Hade inte Hund ett färdigt förslag som han postade om i forumet för en tid sedan. Den designen, som jag kommer ihåg det, var ju asläcker!!
När blev ubuntu-se så fult?
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: När blev ubuntu-se så fult?
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Är nog enklare och ropa hem jycken!!
Vissel vissel......HUUUUUUUUUUUUUUUUUND!
Vissel vissel......HUUUUUUUUUUUUUUUUUND!
-
Det gamla forumet var snyggare och enklare..(enligt min åsikt)!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vet inte om jag har sett samma som er men all design från Hund som har gällt Ubuntu (det mesta, om inte allt annat med för den delen) är väldigt stiligt och fint.Urban Anjar skrev:Jo, jag har ett minne av det, men vill minnas att den var lite för avancerad för den quick-and-dirty-fix vi behövde just då. Leta upp länken!Kattskrället skrev:Hade inte Hund ett färdigt förslag som han postade om i forumet för en tid sedan. Den designen, som jag kommer ihåg det, var ju asläcker!!
Så stort +1
- Urban Anjar
- Kontakt:
Vill bara tillägga att det INTE finns något absolut krav på att sidan ska vara i brunton eller
anknyta till loggans färger. Vi riskerar inte att bli fockade av Canonical eller Ubuntu.com
om vi väljer en blågrön färgskala eller så.
Det enda kravet är att vi inte så exakt efterliknar ubuntu.com att det finns risk för samman-
blandning.
Se'n tror JAG att det finns fördelar att hålla sig i samma färgskala som Ubuntu och övriga ubuntusajter.
Dessa fördelar är, tror jag:
- igenkänning, man ser utan att ens läsa att det här är ett ubuntuställe
- lättare att enas - det finns oändligt många färgskalor och lika många åsikter om dem. Begränsar vi oss blir det färre alternativ att slåss om helt enkelt.
anknyta till loggans färger. Vi riskerar inte att bli fockade av Canonical eller Ubuntu.com
om vi väljer en blågrön färgskala eller så.
Det enda kravet är att vi inte så exakt efterliknar ubuntu.com att det finns risk för samman-
blandning.
Se'n tror JAG att det finns fördelar att hålla sig i samma färgskala som Ubuntu och övriga ubuntusajter.
Dessa fördelar är, tror jag:
- igenkänning, man ser utan att ens läsa att det här är ett ubuntuställe
- lättare att enas - det finns oändligt många färgskalor och lika många åsikter om dem. Begränsar vi oss blir det färre alternativ att slåss om helt enkelt.
Som vanligt behövs det ju bara ett bra förslag så kan vi skippa all diskussion och debatt, förhoppningsvis tittar Hund in här så småningom och kan säga om hans design går att implementera - den var nämligen avsedd för ubuntu.com om jag minns rätt och inte ubuntu-se.org.
- farmfield
- Kontakt:
Finns det nån 'sandlåda' där man kan mekla med temat på nåt sätt utan att påverka hela forumet? Lärde jag mig mekla teman i WP så kan jag väl lära mig att göra det för phpBB3... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Urban Anjar
- Kontakt:
En "sandlåda" låter som ett jobb för våra admins...farmfield skrev:Finns det nån 'sandlåda' där man kan mekla med temat på nåt sätt utan att påverka hela forumet? Lärde jag mig mekla teman i WP så kan jag väl lära mig att göra det för phpBB3...
Om ni gillar det jag knåpade ihop kan jag väl knåpa ihop något för oss. Säg bara hur ni tänkt er så ska jag se vad jag kan göra. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag tror att resultatet blir bättre (och slipper bli försenat 2,5 år) om du bara designar rätt ur hvudet och presenterar din idé mer eller mindre färdigHund skrev:Om ni gillar det jag knåpade ihop kan jag väl knåpa ihop något för oss. Säg bara hur ni tänkt er så ska jag se vad jag kan göra.

haha, okej.
Ska knåpa ihop något då.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- AVREGISTRERAD
+1 x10Hund skrev:haha, okej.Ska knåpa ihop något då.
- Urban Anjar
- Kontakt:
upnorth skrev:Jag tror att resultatet blir bättre (och slipper bli försenat 2,5 år) om du bara designar rätt ur hvudet och presenterar din idé mer eller mindre färdigHund skrev:Om ni gillar det jag knåpade ihop kan jag väl knåpa ihop något för oss. Säg bara hur ni tänkt er så ska jag se vad jag kan göra.
Helt rätt, diskussion, demokrati och grupparbete funkar för det mesta, men knappast för design.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Här är den som Hund gjorde för ett tag sen
(bilde är nerskalad)
Vad säger ni, gurkZor, farmfiled å alla andra som är lagda åt designerhållet?
Det känns inte fel att basera en design på Hardy-bakgrunden, den är dels bland de snyggare imho samt så är det ju en LTS
Vad säger HakanS ? fisfia är ju numera också portaladmin. Vad jag minns så är en ny design på gång, work in progress så att säga. Hur långt framskridet är designarbetet?
Kanske vore idé att sätta ihop en projektgrupp som tillsammans arbetar på en design och presenterar den, så får vi välja mellan den och den befintliga rätt och slätt. HakanS, fisfia, gurkZor, Hund och farmfield? (om jag glömt nån så skyller jag på att jag är senil
)
Grejade inte nån en projekt-grej på launchpad för ubuntu-sverige? Kanke kunde komma väl till pass.

Vad säger ni, gurkZor, farmfiled å alla andra som är lagda åt designerhållet?
Det känns inte fel att basera en design på Hardy-bakgrunden, den är dels bland de snyggare imho samt så är det ju en LTS
Vad säger HakanS ? fisfia är ju numera också portaladmin. Vad jag minns så är en ny design på gång, work in progress så att säga. Hur långt framskridet är designarbetet?
Kanske vore idé att sätta ihop en projektgrupp som tillsammans arbetar på en design och presenterar den, så får vi välja mellan den och den befintliga rätt och slätt. HakanS, fisfia, gurkZor, Hund och farmfield? (om jag glömt nån så skyller jag på att jag är senil

Grejade inte nån en projekt-grej på launchpad för ubuntu-sverige? Kanke kunde komma väl till pass.
- AntonPetts
- Kontakt:
SnyggtCadryc skrev:Här är den som Hund gjorde för ett tag sen(bilde är nerskalad)

Men det skulle se bättre ut utan en bild som bakgrund och den bruna texten på sidan är alldeles för ljus.
Jag tycker också att det ser lite konstigt ut med ©-texten vit. Och så verkar den lite för bildtung.
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
-
- AVREGISTRERAD
HakanS kan ju posta en skärmdump på sitt pågående projekt så kan vi ju få en liten förhandstitt och aning om vad som är på G dä,r och dessutom så kan vi jämföra de 2 projekten och eventuellt satsa på ett utav dom direkt?
Med t.ex stylish kan du få det att se ut precis hur du vill, om det var det du menade.farmfield skrev:Finns det nån 'sandlåda' där man kan mekla med temat på nåt sätt utan att påverka hela forumet? Lärde jag mig mekla teman i WP så kan jag väl lära mig att göra det för phpBB3...
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Här är ett litet utkast som bygger på dagens färger.Kattskrället skrev:HakanS kan ju posta en skärmdump på sitt pågående projekt så kan vi ju få en liten förhandstitt och aning om vad som är på G dä,r och dessutom så kan vi jämföra de 2 projekten och eventuellt satsa på ett utav dom direkt?
- AntonPetts
- Kontakt:
"precis" är en stor överdrift, man kan bara ändra css-en och det kommer man inte alltid så långt på.dmz skrev:Med t.ex stylish kan du få det att se ut precis hur du vill, om det var det du menade.farmfield skrev:Finns det nån 'sandlåda' där man kan mekla med temat på nåt sätt utan att påverka hela forumet? Lärde jag mig mekla teman i WP så kan jag väl lära mig att göra det för phpBB3...
EDIT: Får jag också komma med förslag?

Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
- farmfield
- Kontakt:
Snyggt. Testa ljusa bara en aning, dra upp färgstyrkan lite och dra tonen en aning mot orange/gult - det tror iaf jag blir ännu bättre. Men resten, alltså kontrasten mellan fälten och toningarna, den ligger absolut mer åt 'rätt håll' i ditt förslag än vad vi har idag.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<