Hej! jag har riktigt stora problem atm..
imorgon kl 08:15 pa morgonen sa ska mitt astronomiarbete vara inlamnat i skolan och just nu ar jag bootad fran min cdskiva for jag har problem med min installation.. beh;ver hjap snabbt..
Ursakta att jag inte har naestagra prickar pa min text.. har bara inte aa och o med prickar nu nar jag loadat ubuntu fran cdskiva.
Laget ar sahar.. Jag laddade ner lite grejer fran internet och tankte inte sa mycket pa vad som hande forutom att det blev otroligt segt.. Jag kollade min nerladdning och den gick med typ 200byte per second.. jag blev lite less pa att min torrent klient var sa kass, sa jag bestamde mig for att uppgradera, men nar jag skulle oppna synaptic for o skaffa senaste, sa gav den ett felmeddelande.. Tankte att det aknske blev battre med allt om jag startade om datorn, sa jag gjorde sa.. Nar jag startat om, sa tog det lang tid, sen stod det att disken var full, sa jag kunde inte skriva nan login grej... Vet inte riktigt vad det var, men den fragade efter password till min login pa datorn iaf, sa jag testade, men det funkade inte sa bra tills 5e forsoket.. Den hangde sig dock ratt hart nar den skulle ga vidare, sa jag bestamde mig for att tesa nagra ganger till, sen blev det cdskivan.. jag kom in och insag att jag inte har rattigheter att ta bort nagor fran disken.. Nagon som har koll pa hur jag far rattigheter?
Tacksam for snabbt svar..
Hjalp.. snabbt.. riktiga problem
Re: Hjalp.. snabbt.. riktiga problem
hmm jag lyckades ta bort nar jag hade skrivit sudo nautilus.. ska bara restarta nu.. hoppas jag kommer in :S