Bill Gates kommer till Göteborg

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Bill Gates kommer till Göteborg

Inlägg av ZX Spectrum »

En Särötjej är den "lyckliga" makan till en Microsoftmiljardär. (Bill Gates är bestman på bröllopet)

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=459432
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ebbot
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Re: Bill Gates kommer till Göteborg

Inlägg av ebbot »

Jepp. Såg dem för jag råkade gå förbi och se folksamlingen.

Fan man blir ju äcklad av såna människor. Vad dom har råd med saker. Vakter, bussar, Limosiner, livvakter, lyxkryssningsfartyg, hyra Park Aveny, hyra in Mick Jagger och Bono (eller hur man nu ser på det). Miljardär på att de flesta andra tvingas betala alldeles för stora summor för Microsoft Windows, Microsoft Office osv. Ett tecken på ett bristande system i min mening.
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

ebbot skrev:Fan man blir ju äcklad av såna människor. Vad dom har råd med saker. Vakter, bussar, Limosiner, livvakter, lyxkryssningsfartyg, hyra Park Aveny, hyra in Mick Jagger och Bono (eller hur man nu ser på det). Miljardär på att de flesta andra tvingas betala alldeles för stora summor för Microsoft Windows, Microsoft Office osv. Ett tecken på ett bristande system i min mening.
Det allra värsta tycker jag är att "vanliga människor" inte är tvungna att betala dessa höga priser utan frivilligt väljer att göra det...

På ett sätt kan jag faktiskt inte tycka att Microsoft gör fel, de tar ut ett "ganska ok" pris för sina saker och utnyttjar bara folks enfald och där tycker jag att de som "är så dumma" att de väljer Microsoft faktiskt får skylla sig själva... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Inhuman Soul
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Inhuman Soul »

Osprey skrev:
ebbot skrev:Fan man blir ju äcklad av såna människor. Vad dom har råd med saker. Vakter, bussar, Limosiner, livvakter, lyxkryssningsfartyg, hyra Park Aveny, hyra in Mick Jagger och Bono (eller hur man nu ser på det). Miljardär på att de flesta andra tvingas betala alldeles för stora summor för Microsoft Windows, Microsoft Office osv. Ett tecken på ett bristande system i min mening.
Det allra värsta tycker jag är att "vanliga människor" inte är tvungna att betala dessa höga priser utan frivilligt väljer att göra det...

På ett sätt kan jag faktiskt inte tycka att Microsoft gör fel, de tar ut ett "ganska ok" pris för sina saker och utnyttjar bara folks enfald och där tycker jag att de som "är så dumma" att de väljer Microsoft faktiskt får skylla sig själva... :-\
Det beror ju på hur man ser på saker...
Att köpa en bärbar dator utan att betala för Windows är ju inte det lättaste. Särskilt inte om man har vissa krav (t ex inte för dyr, ingen netbook m.m.).
Användarvisningsbild
ebbot
Kontakt:

Inlägg av ebbot »

Osprey skrev:Det allra värsta tycker jag är att "vanliga människor" inte är tvungna att betala dessa höga priser utan frivilligt väljer att göra det...
Numera ja men innan Staroffice kom till var det andra bullar. Då kunde man inte välja något annat än Microsoft Windows med Microsoft Office (om man inte räknar Wineträsket).
Användarvisningsbild
Daniel Nylander
Kontakt:

Inlägg av Daniel Nylander »

Varför blir man äcklad av rika människor? Avundsjuka kallas det.
Anledningen till att de är rika är att de är 'business men' och har lyckats få ut sina produkter på rätt marknad.
Den man bör tycka synd om är puckot som köpt produkten.. till överpris.
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

Osprey skrev: Det allra värsta tycker jag är att "vanliga människor" inte är tvungna att betala dessa höga priser utan frivilligt väljer att göra det...
Osprey skrev: På ett sätt kan jag faktiskt inte tycka att Microsoft gör fel, de tar ut ett "ganska ok" pris för sina saker och utnyttjar bara folks enfald och där tycker jag att de som "är så dumma" att de väljer Microsoft faktiskt får skylla sig själva... :-\
1) Det finns regler. Vi smarta har inte rätt att exploatera de enfaldiga. Jag menar, de smarta har inte rätt att exploatera oss enfaldiga. Man får bara tjäna pengar om det inte sker på bekostnad av andra.

2) Det är ingen slump att vanliga butiker inte erbjuder alternativ till Microsoft. Jag menar, det inte bara är frågan om pris och kvalitet, tillgång och efterfrågan, eller andra naturliga mekanismer. Det handlar om fiffel och påtryckningar.
Användarvisningsbild
ebbot
Kontakt:

Inlägg av ebbot »

Med tanke på vad som fanns i den källkod till Microsoft Windows 200, som stals från Microsoft för 5 år sedan så inser man att de inte har rent mjöl i påsen. Som en handledare sa vid en inlämning: "Om ni ska skriva av varandra så kan ni väl åtminstone få det att se ut som om ni gjort det själva." (Vi (17 polare) hade samma slarvfel och stavfel...)
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"