Härlig diskussion. Jag delar er uppfattning. Något jag särskilt vill poängtera är:
Farmfield skriver i inlägget som börjar. . . .
och hela inlägget i övrigt, helt anammat av mig.Jag är inte ute efter nånting annat än att hjälpa till att exponera GNU/Linux för dom människor som skulle tjäna på det och i samma veva förbättra valmöjligheterna för folk i allmänhet eftersom jag tycker folk själva skall få välja vad dom vill köra, inte tvingas in i ett sämre OS (Windows) bara för att dess tillverkare hade en massa tur, blev marknadsledande och nu använde sin storlek för att krossa all konkurrens.
Samt Teslas inlägg därefter, som slutar med detta:
Samma här. Känns rätt.Näää, skulle man kunna starta om allting från början vad det gäller folks "datorvana", alltså att ingen kan något om datorer, så tror jag att marknaden skulle se helt annorlunda ut. Det är löjligt att påstå att linux skulle vara svårare på något vis. De saker som är svåra att åstadkomma i linux är halft omöjliga (om inte helt) att göra i wondows.
som sedan avslutas med Bowmores inlägg, där han skriver:
Jag uppskattar allt det jag har läst i tråden. Framförallt tonen i diskussionen. Heder åt alla och envar, i synnerhet till er tre citerade. Det kändes gott.Linux CLI är en stor styrka som vi ska värna om. Däremot ska, som du säger, den vanliga (vad det nu är) användaren inte behöva använda det utan klara sig med det grafiska gränssnittet och dit har vi fortfarande en bit kvar innan vi är framme. Som exempel är ett komplett grafiskt gränssnitt mot hårdvaran önskvärt inkl en överblick ala Enhetshanteraren i Windows. Det finns också många konstruktiva idéer men få implementerade på Ubuntu Brainstorm.
Tukken önskar envar, skribenter som läsare, en angenäm afton.