Behover mer utrymmer pa usb-installation.

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Philip390
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Behover mer utrymmer pa usb-installation.

Inlägg av Philip390 »

Hej allihop. Nu ar det sa att jag precis lyckats installera en vettig usb-version av linux(da den inbyggda vagrar skapa persistence-funktionen), den guiden jag anvande ligger har: http://www.pendrivelinux.com/2008/10/15 ... m-live-cd/ och fungerade utmarkt anda tills jag installerat nagra program (eclipse, java jre och nagra mindre), da borjar den klaga pa att minnet ar slut, aven fast usbminnet ar 4 gb och det star att det ar mer an 1gb kvar pa minnet, nagon som har en ide om hur man kan losa detta? Typ i stil med att ge mer utrymme at loopfilen eller nat?

/Philip
Philip390

Re: Behover mer utrymmer pa usb-installation.

Inlägg av Philip390 »

Okej problemet verkar vara löst nu, testade att göra om processen och nu finns det över 1gb kvar för egna program osv!
Philip390

Inlägg av Philip390 »

nehe nu var det problem igen, utrymmet tar slut skitsnabbt, när jag kollar utrymmet på filesystem står det space left: 0bytes och när jag tittar i partitionerna på usbminnet är det över 1gb kvar på en av dem...
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

När jag använde "Create a USB startup disk" som följer med Intrepid så kan jag välja att göra det beständigt, och om det dår är tex 1GB kvar på USBminnet så kan jag välja hur mycket av det som ska användas, för det verkar va så att ändringar man gör, inställningar , installera program osv, sparas i en fil och det är storleken på denna fil jag kan justera.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Philip390

Inlägg av Philip390 »

Det tråkiga är att den guiden inte fungerar för mig, testade den och tog 1.2 gb som workspace och ändå sparade den inte ändringarna jag gjort... Får väl testa igen.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"