Skriva mejl i Hotmail

Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Skriva mejl i Hotmail

Inlägg av Lao Tzu »

Någon gång efter uppdateringen av Hotmail live som MS gjorde för lite sen buggade min Hotmail ur. Först och främst vill MS att jag ska uppdatera min webläsare (jag har senaste officiellt släppta Firefox, alltså inte någon nyare beta). Det går dock att klicka sig förbi det och komma in till inkorgen och dessutom är det tydligen likadant för fler. Problemet är att när jag ska skriva nytt eller besvara ett mejl kan jag inte skriva i meddelanderutan. Det går inte att klicka i den och jag kan inte tabba mig till den. Är det någon som vet vad det kan bero på?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
orion
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Skriva mejl i Hotmail

Inlägg av orion »

Lösningen är enkel - skippa Hotmail. :)

Micro$oft vill tydligen inte ha oss som kunder.

Med andra ord är felet inte hos dig utan hos Hotmail/Micro$oft.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Kul!!! Jag bekräftade precis att vi linuxanvändare inte kan ska kunna använda oss av hotmail. Nu har jag visserligen adressen på sådana sidor där man måste ange en mailadress.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hixx
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Hixx »

Att strunta i att använda hotmail, när du har problem med din hotmail, kanske inte är svaret du vill höra.
Har haft samma problem själv och sökte lite på nätet och gjorde som det står i den här tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=934431

Alltså, i adressraden till firefox skriver du: about:config och tryck enter.
leta upp "general.useragent.vendor" och ta bort värdet som står där (högerklicka -> edit)
Starta om Firefox.

Sen vill jag väl ändå slå ett slag för tex Gmail istället som enligt mej är mycket bättre.

Lycka till!
krister80
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av krister80 »

funka hur bra som helst, tusen tack ;D
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Tack för tipset. Ska prova det någon dag.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Tackar! Funkar perfekt. ;D
Användarvisningsbild
darramonde
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av darramonde »

Lysande tips Sickan!
"Jag litar på att du missförstår mig." - Oscar Wilde
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Jag skulle gärna byta bort Hotmail mot något annat. Men dom adresser jag har där är så etablerade sen flera år ..
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

nicefinger skrev:Jag skulle gärna byta bort Hotmail mot något annat. Men dom adresser jag har där är så etablerade sen flera år ..
Jag har ganska nyligen byt från Hotmail till Gmail av lite olika anledningar bland annat för att jag inte kunde bifoga bilder med hotmail och firefox(funkade perfekt med IE dock) men det kanske de har fixat nu. Jag kör fortfarande med dubbla konton men nu är det väldigt lite som hamnar i hotmail främst sånt som jag har valt att ange hotmail adressen till för att få gmail "renare". Så ett tips är att byta sakta över och kolla i båda för då gör det inget om nån skriver till fel adress, det är bara att svara och att be dem svara till den nya :) Det är dessutom väldigt enkelt att byta tillbaka från Gmail till hotmail om man nu inte skulle gilla gmail. Man kan nämligen vidarebefordra mailen till hotmail. Det går dock inte att vidarebefordra från hotmail till gmail. Hotmail låter en bara vidarebefordra till microsofts egna mail tjenster som msn.com och live.com :)
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Eller är det med avsikt de gör så att Ubuntu får lite sämre rykte för de som provar på Ubuntu och loggar in på hotmail och ser meddelandet och konstaterar att de har nyaste firefox och att det ändå är fel... Ubuntu är skräp...?
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

BadOmen skrev:Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Eller är det med avsikt de gör så att Ubuntu får lite sämre rykte för de som provar på Ubuntu och loggar in på hotmail och ser meddelandet och konstaterar att de har nyaste firefox och att det ändå är fel... Ubuntu är skräp...?
Räkna med att det är med avsikt, om det är ett företag inblandat som sammarbetar med Microsoft. Lite problem här och lite problem där, till slut ger de flesta upp och gör precis som Microsoft vill att man ska göra.

Det behöver inte vara avsiktligt inplanterade buggar. Att det blir buggar är mänskligt. Det räcker med att prioritera på ett strategiskt sätt vilka buggar som ska rättas, och framför allt hur.

[Inga bevis, men det är min religösa övertygelse att det är så. Om det är det bästa sättet att tjäna pengar (och inte olagligt) så är det också fullkommligt naturligt. Men inte bra.]
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

David Andersson skrev:
BadOmen skrev:Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Räkna med att det är med avsikt, om det är ett företag inblandat som sammarbetar med Microsoft. Lite problem här och lite problem där, till slut ger de flesta upp och gör precis som Microsoft vill att man ska göra.

Det behöver inte vara avsiktligt inplanterade buggar. Att det blir buggar är mänskligt. Det räcker med att prioritera på ett strategiskt sätt vilka buggar som ska rättas, och framför allt hur.

[Inga bevis, men det är min religösa övertygelse att det är så. Om det är det bästa sättet att tjäna pengar (och inte olagligt) så är det också fullkomligt naturligt. Men inte bra.]
Jag är rädd att jag håller med dig. Det var säkert ingen inplanerad bugg men buggen har funnits där länge nu så högt på prioritetslistan kan den inte ha varit.
custombyrat

Inlägg av custombyrat »

Tusen tack. Nu funkar det som det ska även för mej. ;D
Användarvisningsbild
max_

Inlägg av max_ »

Lao Tzu skrev:Problemet är att när jag ska skriva nytt eller besvara ett mejl kan jag inte skriva i meddelanderutan. Det går inte att klicka i den och jag kan inte tabba mig till den. Är det någon som vet vad det kan bero på?
Jag har samma "problem" med att webbläsaren inte stöds, (det är ju dock ingen big deal eftersom det fungerar iallafall).
Fast jag kan skriva meddelanden. Jag kör Intrepid och firefox.

Är ni inte lite paranoida när ni skriver att Microsoft har valt att inte rätta buggen bara för att den slår mot ett OpenSource-alternativ?
Det är ett väldigt stort företag. Om de nu skulle kunna sno lite extra pengar från den underbart lilla minoritet som är Linuxanvändare med ett hotmail-konto. Så tror jag inte att "fotfolket" skulle märka någon skillnad.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"