Skriva mejl i Hotmail
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Skriva mejl i Hotmail
Någon gång efter uppdateringen av Hotmail live som MS gjorde för lite sen buggade min Hotmail ur. Först och främst vill MS att jag ska uppdatera min webläsare (jag har senaste officiellt släppta Firefox, alltså inte någon nyare beta). Det går dock att klicka sig förbi det och komma in till inkorgen och dessutom är det tydligen likadant för fler. Problemet är att när jag ska skriva nytt eller besvara ett mejl kan jag inte skriva i meddelanderutan. Det går inte att klicka i den och jag kan inte tabba mig till den. Är det någon som vet vad det kan bero på?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Re: Skriva mejl i Hotmail
Lösningen är enkel - skippa Hotmail.
Micro$oft vill tydligen inte ha oss som kunder.
Med andra ord är felet inte hos dig utan hos Hotmail/Micro$oft.

Micro$oft vill tydligen inte ha oss som kunder.
Med andra ord är felet inte hos dig utan hos Hotmail/Micro$oft.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kul!!! Jag bekräftade precis att vi linuxanvändare inte kan ska kunna använda oss av hotmail. Nu har jag visserligen adressen på sådana sidor där man måste ange en mailadress.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Hixx
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Att strunta i att använda hotmail, när du har problem med din hotmail, kanske inte är svaret du vill höra.
Har haft samma problem själv och sökte lite på nätet och gjorde som det står i den här tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=934431
Alltså, i adressraden till firefox skriver du: about:config och tryck enter.
leta upp "general.useragent.vendor" och ta bort värdet som står där (högerklicka -> edit)
Starta om Firefox.
Sen vill jag väl ändå slå ett slag för tex Gmail istället som enligt mej är mycket bättre.
Lycka till!
Har haft samma problem själv och sökte lite på nätet och gjorde som det står i den här tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=934431
Alltså, i adressraden till firefox skriver du: about:config och tryck enter.
leta upp "general.useragent.vendor" och ta bort värdet som står där (högerklicka -> edit)
Starta om Firefox.
Sen vill jag väl ändå slå ett slag för tex Gmail istället som enligt mej är mycket bättre.
Lycka till!
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
funka hur bra som helst, tusen tack 

- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Tack för tipset. Ska prova det någon dag.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Tackar! Funkar perfekt. 

- darramonde
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Jag skulle gärna byta bort Hotmail mot något annat. Men dom adresser jag har där är så etablerade sen flera år ..
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag har ganska nyligen byt från Hotmail till Gmail av lite olika anledningar bland annat för att jag inte kunde bifoga bilder med hotmail och firefox(funkade perfekt med IE dock) men det kanske de har fixat nu. Jag kör fortfarande med dubbla konton men nu är det väldigt lite som hamnar i hotmail främst sånt som jag har valt att ange hotmail adressen till för att få gmail "renare". Så ett tips är att byta sakta över och kolla i båda för då gör det inget om nån skriver till fel adress, det är bara att svara och att be dem svara till den nyanicefinger skrev:Jag skulle gärna byta bort Hotmail mot något annat. Men dom adresser jag har där är så etablerade sen flera år ..

- BadOmen
Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Eller är det med avsikt de gör så att Ubuntu får lite sämre rykte för de som provar på Ubuntu och loggar in på hotmail och ser meddelandet och konstaterar att de har nyaste firefox och att det ändå är fel... Ubuntu är skräp...?
Eller är det med avsikt de gör så att Ubuntu får lite sämre rykte för de som provar på Ubuntu och loggar in på hotmail och ser meddelandet och konstaterar att de har nyaste firefox och att det ändå är fel... Ubuntu är skräp...?
-
Räkna med att det är med avsikt, om det är ett företag inblandat som sammarbetar med Microsoft. Lite problem här och lite problem där, till slut ger de flesta upp och gör precis som Microsoft vill att man ska göra.BadOmen skrev:Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Det behöver inte vara avsiktligt inplanterade buggar. Att det blir buggar är mänskligt. Det räcker med att prioritera på ett strategiskt sätt vilka buggar som ska rättas, och framför allt hur.
[Inga bevis, men det är min religösa övertygelse att det är så. Om det är det bästa sättet att tjäna pengar (och inte olagligt) så är det också fullkommligt naturligt. Men inte bra.]
- BadOmen
Jag är rädd att jag håller med dig. Det var säkert ingen inplanerad bugg men buggen har funnits där länge nu så högt på prioritetslistan kan den inte ha varit.David Andersson skrev:Räkna med att det är med avsikt, om det är ett företag inblandat som sammarbetar med Microsoft. Lite problem här och lite problem där, till slut ger de flesta upp och gör precis som Microsoft vill att man ska göra.BadOmen skrev:Blev bara lite nyfiken och undrar hur ni ser på det här. Är det helt enkelt en tabbe från hotmail, alla gör vi fel ibland.
Det behöver inte vara avsiktligt inplanterade buggar. Att det blir buggar är mänskligt. Det räcker med att prioritera på ett strategiskt sätt vilka buggar som ska rättas, och framför allt hur.
[Inga bevis, men det är min religösa övertygelse att det är så. Om det är det bästa sättet att tjäna pengar (och inte olagligt) så är det också fullkomligt naturligt. Men inte bra.]
-
Tusen tack. Nu funkar det som det ska även för mej. 

Jag har samma "problem" med att webbläsaren inte stöds, (det är ju dock ingen big deal eftersom det fungerar iallafall).Lao Tzu skrev:Problemet är att när jag ska skriva nytt eller besvara ett mejl kan jag inte skriva i meddelanderutan. Det går inte att klicka i den och jag kan inte tabba mig till den. Är det någon som vet vad det kan bero på?
Fast jag kan skriva meddelanden. Jag kör Intrepid och firefox.
Är ni inte lite paranoida när ni skriver att Microsoft har valt att inte rätta buggen bara för att den slår mot ett OpenSource-alternativ?
Det är ett väldigt stort företag. Om de nu skulle kunna sno lite extra pengar från den underbart lilla minoritet som är Linuxanvändare med ett hotmail-konto. Så tror jag inte att "fotfolket" skulle märka någon skillnad.