Hejsan!
Har Windows Mail och vill kunna exportera mailen över till thunderbird för att sedan kunna överföra till mitt thunderbird i ubuntu.
När jag väljer att exportera kan jag välja 2 alternativ:
- Exportera till Microsoft Exchange
- Exportera till Microsoft Windows Mail
När jag väljer Exchange får jag felmeddelande.
När jag väljer Windows Mail får jag winmail.fol filer.
Någon som vet hur jag ska kunna få över mina mail till mitt thunderbird?
Har googlat lite smått men hittar inget bra svar.
Exportera mail från Windows mail till Thunderbird.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Exportera mail från Windows mail till Thunderbird.
Jag antar att Windows Mail är ett program
Du skulle kunna pröva att exportera till båda formaten, och sen testa att importera dem i Thunderbird?
Ett alternativt sätt (om windows mail är en webmail så fuknar int detta). Skaffa tex en gmail som har imap. Ställ in kontot som imap i windowsmailen. Skapa en mapp på gmailen, denna kommer att skapas på själva servern, inte bara lokalt på datorn. Kopiera sen över all epost till den mappen, eposten kommer då att laddas upp på själva servern (google kan läsa den). I Thunderbird så ställer du in samma imap-konto och sen är det bara att hämta hem mailen, om man inte vill ha kvar den där. Dett måste inte vara Gmail, men det måste vara en eposttjänst som stöder imap istället för pop3
Du skulle kunna pröva att exportera till båda formaten, och sen testa att importera dem i Thunderbird?
Ett alternativt sätt (om windows mail är en webmail så fuknar int detta). Skaffa tex en gmail som har imap. Ställ in kontot som imap i windowsmailen. Skapa en mapp på gmailen, denna kommer att skapas på själva servern, inte bara lokalt på datorn. Kopiera sen över all epost till den mappen, eposten kommer då att laddas upp på själva servern (google kan läsa den). I Thunderbird så ställer du in samma imap-konto och sen är det bara att hämta hem mailen, om man inte vill ha kvar den där. Dett måste inte vara Gmail, men det måste vara en eposttjänst som stöder imap istället för pop3
Windows mail är nya "outlook express" som följer med vista.
Förstår inte hur du tänkter..
Har befintliga mail på min e-postklient (windows mail) som jag har pop3 på så mina mail ligger inte kvar på min mailserver.
Det är dom befintliga mailen på min dator jag vill ha kvar.
Tycker att det måste finnas något sätt man kan exportera winmail.fol till thunderbird
Förstår inte hur du tänkter..
Har befintliga mail på min e-postklient (windows mail) som jag har pop3 på så mina mail ligger inte kvar på min mailserver.
Det är dom befintliga mailen på min dator jag vill ha kvar.
Tycker att det måste finnas något sätt man kan exportera winmail.fol till thunderbird
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det jag menade att man skaffar ytterligare en mail som stöder imap, så kan man lägga upp mailen (den som ligger lokalt i datorn) på den servern, och sen start Thunderbird och komma åt den mailen.
Huruvida Thunderbird kan importera direkt från Windows Mail har jag ingen erfarenhet utav, men fann en sida som säger att det går http://kb.mozillazine.org/Importing_and ... _your_mail
Huruvida Thunderbird kan importera direkt från Windows Mail har jag ingen erfarenhet utav, men fann en sida som säger att det går http://kb.mozillazine.org/Importing_and ... _your_mail