Jag uppgraderar redan.

Det är ju den som kommit.Ubuntu33 skrev:När släpps Alpha 1 då?
November 20th, 2008 - Alpha 1 release
December 18th, 2008 - Alpha 2 release
January 15th, 2009 - Alpha 3 release
February 5th, 2009 - Alpha 4 release
February 26th, 2009 - Alpha 5 release
March 12th, 2009 - Alpha 6 release
March 26th, 2009 - Beta release
April 16th, 2009 - Release Candidate
April 23rd, 2009 - Final release of Ubuntu 9.04
Det betraktas dock som en buggUbuntu33 skrev:Hmm..jag som trodde cd-skivor var stenålder och det var dvd som gällde numera..jaja...
Warning: This image is oversized (which is a bug) and will not fit onto a standard 700MB CD. However, you may still test it using a DVD, a USB drive, or a virtual machine
En OS ska rymmas på en CD annars är det ett tecken på bloat.Ubuntu33 skrev:Hmm..jag som trodde cd-skivor var stenålder och det var dvd som gällde numera..jaja...
Fast det är ju också så att projekten samarbetar och stöder varandra bl.a. genom att Canponical t.ex. sätter vissa apps på live-cd'n o.s.v. så det kan ju vara en sån grej...Hund skrev:En OS ska rymmas på en CD annars är det ett tecken på bloat.Ubuntu33 skrev:Hmm..jag som trodde cd-skivor var stenålder och det var dvd som gällde numera..jaja...I vissa länder är en DVD-brännare lyx många inte har råd med.
Källa: Main frozen for Alpha 1Since there is still some work to be done to get the installer ready for
Jaunty, it's possible that this first milestone will not be ready on
Thursday, but we will do our best to have it out as close to schedule as
possible.
Eftersom jag mig veterligen inte har några RAID-konfigurationer så svarade jag givetvis nej.One or more drives containing serial ATA RAID configurations have been found. Do you wish to activate these RAID devices?
Ska vara:Bowmore skrev: En annan sak att tänka på är att om källan till spegeln promptas så ange
archives.ubuntu.com, eller
se.archives.ubuntu.com