Det är väl just det som gör Catia till ett "oriktigt" CAD-program, hehe, det är en überavancerad CAD-suite med simulering & jag vet inte vad, alltså mer åt high-end industrial deign & beräkningsdynga, hehe... Jag tror inte det sitter några arkitekter i och kör Catia här i Schwedala direkt...
Men visst har du helt rätt, jag menade det inte riktigt så som det lät... Det var väl just det där med mid-end jag var inne på, sorry... Det är ju lite så att rätt verktyg till rätt grej...
Så nån bygger ett flygplan, ingenjörer sitter och meklar med Catia och beräknar stress på vingfästen, andra i ProEngineer med el-modulen eller hydralmodulen för att designa landningstället, intriörnissarna sitter i Rhino och designar stolar och dörrhandtagen, vissa motordelar designas i SolidWorks, marknadsföringsavdelningen sitter i 3D-Studio och gör visualiseringar för investerarna o.s.v...
Men numera så flyter applikationerna mer in i varandra än för 10 år sen när jag jobbade med 3D/visualisering och den biten. Då såg vi hur Alias gick från industridesign till att mosa Softimage med Maya och alla köpte och sålde varandra - Microsoft ägde t.o.m. Softimage ett tag

- men till slut ägde Avid det mesta, hehe... Man glömmer hur länge sen det är...