Hur köra en Canon MF3240 med UBUNTU 8.10 Intrepid?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Hur köra en Canon MF3240 med UBUNTU 8.10 Intrepid?
Canon vet ingenting. Vet någon något??
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Hur köra en Canon MF3240 med UBUNTU 8.10 Intrepid?
Hej MatsWiman och välkommen till forumet!!!
När detta med skanner är på tapeten så undrar jag vad som skiljer Intrepid Ibex (8.10) mot Hardy Heron (8.04)?
Med 8.04 fungerade mina drivrutiner till en Epson Perfection 4180 men med 8.10 är det totalt hopplöst att få drivrutinen att fungera. Har installerat den och allt men skannern hittas inte ändå. Har detta möjligtvis med en nyare Xorg att göra?
Har någon fått sin skanner att fungera?
När jag googlar på mitt problem så hittar jag inget av värde. Få som verkar har problemet?!?
* Flyttade tråden till hårdvara. *
När detta med skanner är på tapeten så undrar jag vad som skiljer Intrepid Ibex (8.10) mot Hardy Heron (8.04)?
Med 8.04 fungerade mina drivrutiner till en Epson Perfection 4180 men med 8.10 är det totalt hopplöst att få drivrutinen att fungera. Har installerat den och allt men skannern hittas inte ändå. Har detta möjligtvis med en nyare Xorg att göra?
Har någon fått sin skanner att fungera?
När jag googlar på mitt problem så hittar jag inget av värde. Få som verkar har problemet?!?
* Flyttade tråden till hårdvara. *
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om