TV-outen slutade att fungera

lobbamobba

TV-outen slutade att fungera

Inlägg av lobbamobba »

Hej hej.
Jag har en HP Pavillion tx1000 lapptopp med ett Nvidia kort (exakt vilket vet jag inte).
Jag skaffade en bärbar projektor för en vecka sedan och livet lekte med filmkväll varenda dag. Men så en dag så hittade datorn inte längre projektorn så nu har jag tokabstinens.

När jag först fick den att funka så använde jag en guide från ett forum.

Sudo apt-get install nvidia-settings....osv....

Och det funkade som sagt hur bra som helst. När jag nu öppnar kontrollen och trycker på "detect displays" så händer ingenting. Jag tog därför med projektorn till jobbet och testade den där på en windows dator och den funkar.
Väl hemma igen så prova jag med "xrandr" som en del folk verkar använda, dock utan lycka.
Det sista jag prova var att följa den här tråden.
http://georgia.ubuntuforums.com/showthread.php?t=785279

Jag testade också att formatera hela burken och instalera om allt från början, med icke sa nicke.
Efter det gav jag mig på hårdvaran lite grann. Jag upplevde s-video kontakten som lite glappig så jag knep till den med en tång bara för att utesluta det felet.

Så vad tror ni?
Är ju sjukt märkligt att den lägger av från ena dagen till den andra och speciellt eftersom jag instalerat om och donat.
En dryg nödlösning är ju VGA-utgången allternativt att skicka den över balkongräcket.

/Hoppas på medlidande

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"