Kmix notifikation om aktuell volym

Generella frågor om Kubuntu och KDE-specifika frågor. Både 3.x och 4.x
bara_hence

Kmix notifikation om aktuell volym

Inlägg av bara_hence »

Har lite problem.. Har ett Hda Intel ljudkort närmare bestämt ett Realtek alc268 om jag inte missminner mig.. I 8.04 fungerade volymknapparna på min dator bra (Zepto6625WD) Men med 8.10 var första problemet:
Ljudknapparna påverkade PCM volymen och knapparna var sticky - 1klick körde volym i topp 1klick i bott.. Okej fixade detta i systeminställningar keyboard tog bort key repeat och aktiverade igen nu var knapparna inte sticky, valde att volymknapparna skulle ändra volymen på front istället.. Ställde in front som master volym på Kmix och när jag drar musen över kmix ser jag aktuell volym helt rätt..

Problemet: När jag höjer/Sänker vill jag få en notifikation om aktuell volym detta får jag från början men då påverkas ju fel volym så notifikationen visar samma hela tiden nu när jag påverkar rätt volym ploppar ingen notifikation upp hur lösa/någon med samma problem..??
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Kmix notifikation om aktuell volym

Inlägg av mcNisse »

Jag har samma beteende. Har dock inte forskat i problemet...
bara_hence

Inlägg av bara_hence »

Körde på försläppta uppdateringar igår och då slutade volymkontrollen fungera helt men när jag bytte tillbaka tangentgenvägarna rätt så fungerar det nu som det ska så jag får upp min notifikation,,, Gött snart kanske mer saker kan börja fungera som jag vill..
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Bra, då finns det hopp. Jag väntar tills 4.1.3 kommer som en uppdatering.
Skriv svar

Återgå till "KDE (Kubuntu)"